غرب و آمریکا پشت اوکراین را از سلاح های خلع سلاح علیه روسیه خالی کرده اند


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812784

وی افزود: بر اساس توافق اوکراین و آمریکا و غرب، آمریکا باید در این شرایط از اوکراین حمایت می کرد تا روسیه با آن وارد جنگ نشود، اما در عمل می بینیم که غرب و آمریکا در این شرایط هستند. یک وضعیت سخت و بحران است.» شیرینکام گفت. رها شد و برای خلع سلاح روسیه به حال خود رها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر اسحاق شیرین کام کارشناس سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز گفت: یکی از دلایل جنگ اوکراین و روسیه، قدرت و تهدید ناتو در همسایگی روسیه بزرگ بوده است. عضو جدید ناتو و می خواهد روسیه را محاصره و تهدید کند.
کارشناس مسائل سیاسی در هرمزگان گفت: خروج اوکراین که به تازگی به ناتو پیوسته برای روسیه مهم است و این تمایل همچنان برای روسیه پابرجاست.
وی افزود: انگلیس و آمریکا وعده‌های توخالی برای حمایت از اوکراین داده‌اند و ادعا می‌کنند که ما می‌توانیم امنیت شما را تضمین کنیم، اما در عمل واضح است که اوکراین فریب وعده‌های توخالی را خورده است که می‌تواند نمونه‌ای برای کشورهای دیگر باشد که علاقه‌ای به این موضوع ندارند. غرب و آمریکا
وی گفت: امروز یکی دیگر از عواملی که باعث افول آمریکا شده است، افزایش قدرت چین است که بیشترین تاثیر را بر اقتصاد آمریکا دارد.
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: امروز افول آمریکا در دست خودشان است. خاص محسوب می شوند.
شیرینکام گفت: مردم آمریکا می خواهند سیاست به نفع مردم باشد، اما این نشان می دهد که سیاست های آنها منافع خاصی را دنبال می کند.
وی گفت: با مقایسه کشورهای در حال توسعه مانند چین با ایالات متحده می توان کاهش موریانه های آمریکایی را مشاهده کرد.
«آنچه دولت ایالات متحده امروز در قدرت از آن صحبت می کند، فقط یک خیال نیست. ما شاهد افول و انحطاط تدریجی به دلیل تحریک جنگ های بسیار بسیار زیادی هستیم که او برای کشورهای دیگر به راه انداخته است.
وی افزود: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اعلام استقلال هر یک از جمهوری های آنها، اوکراین یکی از مراکز مهم اتحاد جماهیر شوروی و یک قدرت بزرگ بود؛ این کشور به عنوان یکی از مراکز مهم اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رفت. اما بریتانیا و آمریکا برای تضمین امنیت اوکراین در زمان جنگ و ناامنی، خلع سلاح اوکراین را پیشنهاد کرده اند و یک توافق بین المللی نیز امضا شده است.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: بر خلاف برخی ادعاها مبنی بر حضور واشنگتن در عرصه اقتدار سلامت، رصد حوادث 20 شهریور، دخالت آمریکا در جنگ ایران و عراق و ظهور کشور قدرتمند چین به عنوان رقیب جدید به نتیجه می رسد. که قدرت نژاد برتر، که آنها ادعا می کنند ایالات متحده است، در حال افول است و این افول از دهه 1990 آغاز شده است.
شیرین کوم افزود: زمانی که وضعیت اجتماعی آمریکا را بررسی می کنیم، شاهد شکاف های مختلفی در این کشور هستیم که در نتیجه آن، قدرت ملی این کشور در معرض تهدید قرار می گیرد که از جمله می توان به شکاف هایی اشاره کرد. ما در این کشور فرهنگی، مذهبی، جنسیتی و از همه مهمتر تبعیض نژادی هستیم.
وی افزود: میزان بالای خشونت های مسلحانه به ویژه قتل هایی که در آمریکا بر اثر این نوع خشونت ها اتفاق می افتد. رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا، به ویژه با سیاه پوستان، نشان از تقسیم اجتماعی مضاعف در این کشور دارد: «تبعیض نژادی به سیستم نظامی و پلیسی آن محدود نمی شود، بلکه مشکلی ریشه دار و دیرینه است.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: بر اساس قراردادی که بین اوکراین و آمریکا و کشورهای غربی امضا شد، آمریکا در این شرایط باید از اوکراین حمایت می کرد تا روسیه با آن وارد جنگ نشود، اما در عمل می بینیم که غرب و وضعیت و بحران ایالات متحده اوکراین را پشت سر گذاشت و آن را برای خلع سلاح روسیه به حال خود رها کرد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید