آمریکا؛ از دعواهای توخالی تا خالی کردن پشت همپیمانان / مبارزه بیهوده برای ایجاد جنگ بین روسیه و اوکراین


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811570

کارشناسان می گویند: علیرغم تلاش آمریکا و غرب برای ایجاد درگیری نظامی در منطقه، شاهد افول روزافزون در آمریکا هستیم به طوری که دیگر نمی توانند بحران ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، اگرچه موضوع اوکراین و روسیه موضوع جدیدی نیست، اما پس از وسوسه های آمریکا، شاهد تشدید این اختلافات هستیم، هرچند مدت هاست خبری از آمریکای قدرتمند نیست.

تجربه این روزهای شورش آمریکا بین روسیه و اوکراین یادآور اقدامات آنها در مقابل متحدان خود مانند پهلوی و حسنی مبارک است، با این تفاوت که اکنون جهان شاهد تاسیس کاخ سفید است. عصری که هرگز به صبح نمی رسد.


آمریکا با متحدان خود مانند شیطان رفتار می کند

محمدرضا مرندی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: این یک قاعده کلی است و فقط برای آمریکا نیست، بلکه قدرت های بزرگ وقتی منافعشان ایجاب می کند معمولا افراد و دولت ها و حتی دولت های دست نشانده را قربانی می کنند و قرارداد می بندند. از آنها پیروی نمی کنند، همان طور که شیطان به دوستانش قول می دهد و بعد خلاف آن را وعده می دهد، آمریکا هم مثل شیطان بزرگ عمل می کند.

وی گفت: ما تجربه زیادی از اقدامات مشابه آمریکا داریم. زمانی که شاه ایران با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 شکست خورد، ایالات متحده یکی از اولین دولت هایی بود که شکست شاه را در ایران به رسمیت شناخت». رژیم سابق و شاه پولی ندادند و البته با حسنی مبارک و دیگر حامیان هم همین کار را کردند، بنابراین هر جا که شرایط و مصلحت ایجاب می کرد، عهد و پیمان را نادیده می گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینجا هم آمریکا و ناتو اوکراین را تحریک کرده اند که در مقابل روسیه بایستد و عقب نشینی نکند و وقتی روسیه را برای ورود به خاک اوکراین تحریک کردند صراحتا اعلام کردند که ما هیچ اقدام نظامی انجام نمی دهیم. . ما فقط اقدام اقتصادی و تحریم خواهیم کرد.

مرندی افزود: البته این احتمال وجود دارد که خود غرب و ناتو روسیه را در شرایطی قرار دهند که بتوانند آن را تحریم کنند، یعنی روسیه با این کار اشتباه کرد، زیرا اکنون اقدام نظامی برای اشغال کشوری در منطقه دنیا جوابگو نیست . . دادن.

وی افزود: کشورهای دیگر از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان، امارات و بحرین که به آمریکا وابسته هستند باید از این موضوع درس بگیرند و بدانند که اگر برای آنها بحرانی پیش بیاید، آمریکا از آنها حمایت نکنید و آنها را به حال خود رها نکنید.» از آن به بعد، آنها باید فکر کنند و رویکردهای خود را اصلاح کنند.


آمریکا قدرت خود را در منطقه به طور کامل از دست داده است

حمیدرضا ترکی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: حادثه ای که اکنون در اوکراین رخ داده یک موضوع حل نشده دیرینه است که از زمان کودتا در اوکراین که دولت مورد حمایت آمریکا روی کار آمد ادامه داشته است. همچنین امنیت ملی و منطقه ای.» روسیه با اوکراین و کشورهای دیگر مانند سوئد، فنلاند، پیوستن به ناتو در خطر است و روسیه نمی تواند این را تحمل کند.

وی افزود: اوکراین نیز چنان به آمریکا وابسته شده است که با اعتماد غرب و تضمین های دروغینی که به آن داده شده، سلاح های هسته ای خود را نابود کرده، خلع سلاح کرده و به سیاست آمریکا روی آورده است. با روسیه و سایر کشورها عمدتاً به دلیل پایبندی وی به سیاست ایالات متحده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حتی نقش اوکراین در اعزام هواپیمای اوکراینی به ایران و تبدیل این هواپیما به هواپیمای جاسوسی در اسرائیل تا آمریکایی ها بتوانند جنگ علیه ایران را آغاز کنند و همزمان با شهادت سردار سلیمانی، پرتاب موشک به سمت پرتاب ایران، این موضوع شناسایی و اثبات شده است که نشان می دهد اوکراین در زمینه آماده سازی زمینه برای حمله آمریکا به ایران پیشرفت هایی داشته است.

ترکی گفت: چنین کشوری امنیت منطقه از جمله روسیه و ایران را به خطر انداخته و به پایگاهی برای حمله آمریکایی ها به کشورهای منطقه تبدیل شده است که طبیعتاً انتظار می رفت آمریکایی ها در این شرایط از آنها حمایت کنند.

وی افزود: آمریکا و اروپا با عدم حمایت جدی از اوکراین نشان دادند که این کشورها و دولت ها مدت اعتبار دارند و زمانی که دیگر کار نمی کنند دیگر از آنها حمایت نخواهند کرد و البته امروز اوکراینی ها مانده اند. به تضمین های آمریکا و اروپا اعتماد کنید و متحدان خود را فراموش کرده و از آنها حمایت نخواهند کرد.

پس از آن بار دیگر سیاست آمریکا و اروپا مبنی بر عدم پایبندی به تعهدات هسته ای و عدم حمایت از متحدان خود آشکار شد و درس عبرتی برای کشورهای منطقه شد که سرنوشت خود را با آمریکا و اروپا مرتبط نکنند. . “ترکی گفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در شرایط کنونی آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند جز اینکه به تحریم های رسمی و ناکارآمد و سایبرنتیک ببالد و البته نمی خواهد کاری بکند زیرا برای آنها گران تمام می شود و شورای امنیت هم نمی تواند کاری بکند جز محکوم کردن. روسیه که البته با وتوی روسیه تقریباً خنثی شد و او نتوانست از رضایت جامعه جهانی برای برخورد با روسیه استفاده کند.

ترکی گفت: به نظر می رسد تحریم ها تاثیر چندانی بر اقتصاد روسیه نداشته باشد زیرا روسیه مدتی است که روابط مالی و بین المللی خود را از دلار جدا کرده و دلار نقشی در اقتصاد روسیه ندارد.

وی افزود: اروپایی ها مرتکب اشتباه دیگری شدند و با اعمال فشار سیاسی بر روسیه و قطع روابط دیپلماتیک، زمینه مشکلات گازی خود را فراهم کردند.

ترکی گفت: امروز موضوع کمبود گاز در اروپا به یکی از جدی‌ترین بحران‌ها تبدیل شده و قیمت گاز افزایش یافته و مشکلاتی را برای مردم اروپا ایجاد کرده است که مقابله با این بحران را برای اروپایی‌ها دشوار می‌کند.

وی افزود: به نظر می رسد آمریکا با این سیاست می خواست روسیه را وارد یک جنگ منطقه ای کند و در نتیجه فشار سیاسی بر آن وارد کند که تاثیری ندارد اما اقتدار روسیه در منطقه پس از این حملات و برخورد با اوکراین افزایش می یابد. وی ادامه داد: هژمونی آمریکا که همیشه در حل مشکلات منطقه ای نقش داشته است از بین رفته است، در واقع آمریکا قدرت خود را در منطقه کاملاً از دست داده است، نه تنها در حل مشکلات منطقه، بلکه در رابطه با متحدانش نیز هیچ کاری نکنید. و فقدان دیپلماسی در ورود به این مشکلات و درگیری ها وجود دارد که نشان از افول قدرت آمریکا در منطقه و جهان دارد.

به گزارش مرصادنیوز، صرف نظر از نتیجه درگیری میان اوکراین و روسیه، این موضوع به قدرت اثبات شده آمریکا در برابر جهانیان منجر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید