دولت سیزدهم چگونه جلوی دعواهای بیهوده را می گیرد؟

ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791751

مدیرکل آموزش مرکز پژوهش های سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهمیت طرح آمایش سرزمین و تلاش دولت سیزدهم برای اجرای این طرح گفت: این امر باعث دعواهای بیهوده می شود.

سید محمد شفیعی مدیرکل آموزش و پرورش مرکز توسعه و آینده پژوهی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه؛ حامی برنامه و بودجه در نشست پژوهشی مسئله محور در خصوص پروژه های نیمه کاره و تخصیص بودجه این گونه پروژه ها بر اساس روابط بین نمایندگان یا مدیران اظهار داشت: این سازمان بودجه در طرح آمایش سرزمین دقیقاً یکی است. مرکز مطالعات سازمان برنامه و بودجه.

اصلاح روند غلط توسعه پروژه های زیربنایی بر اساس لابی و پیگیری

وی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به کسری بودجه، پروژه های زیربنایی از جمله راه و پل و غیره بر اساس لابی و پیگیری و اقدامات مسئولان مسئول در این استان و بر اساس نفوذ این فرد به دلیل با توجه به اهمیتی که در سال های اخیر مغفول مانده و نمایندگان و استانداران و استانداران و در نهایت مردم به دنبال توسعه صنایع در این استان خاص بوده اند، باید شرایطی فراهم شود تا این روند بر اساس اولویت حاکمیت در میدان مورد نیاز باشد. .

اهمیت رعایت آمایش سرزمین در توسعه صنایع

شفیعی تصریح کرد: در صورتی که الزامات مقدماتی طرح آمایش سرزمین و منطقی باشد و توسط مقام مسئول و نمایندگان به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود، مورد حمایت این سازمان قرار می گیرد. تعمیرات اساسی و عدم دستیابی به نتایج یا مشکلاتی مشابه مشکلات فعلی، عدم تعادل در مدیریت زمین را تشدید می کند.

وی با اشاره به نبود یک استان و توسعه نامتقارن استانی دیگر که برنامه ریزی و مهاجرت را مختل کرده است، گفت: کمیسیون تخصصی و شورای عالی برنامه ریزی کشور و با موافقت همه این کارکنان مقرر شد که از این پس هر توسعه ای در کشور باید مبتنی بر برنامه ریزی باشد.

حمایت های دولتی شامل پروژه هایی خواهد بود که توسط سند برنامه ریزی کاربری زمین تایید شده اند

وی گفت: این بدان معناست که اگر در سند ملی نوع کاشت یا استقرار یک صنعت خاص در یک مکان خاص مشخص شده باشد و مورد تایید وزارت کشاورزی و وزارت نیرو و صنعت و معدن برای عرضه این محصول صنعتی باشد. و سازمان برنامه، مشکل توزیع دارد.» هیچ بودجه و حمایتی برای این صنعت وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به پیشرفت این رویه در دوره های گذشته از طریق استفاده از لینک، گفت: فاصله 5 و 10 کیلومتری شهرها وجود دارد و اکنون آلودگی شهرهای ما را فرا گرفته است و به هیچ وجه دلیلی برای ادامه این نوع عملیات وجود ندارد. و اینگونه ساختمانها باید بر اساس طرح آمایش سرزمین توسعه یابند تا به نتیجه مطلوب برسند .

aa94670d 563d 4154 8689 67954bfe6a37 خبر خاکستری

نظارت بر اجرای سند آمایش بر عهده یک مقام ارشد استانی است

وی در پایان گفت: برای نظارت بر اجرای این فرآیند، یک مقام ارشد استان یعنی استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و استانداران در نظر گرفته شده است تا این ناهماهنگی ها پیش نیاید و آموزش داده شود. سازمان پژوهش مرکز در سطوح مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید