آیا بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد جلوی پروانه بلوط خوار را می گیرد؟


ساعت: 19:41
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887167

مدیر منابع شهرستان بویر احمد گفت: بارندگی می تواند باعث گذر از فصل خشک به مرطوب و افزایش مقاومت درخت در برابر آفات شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص نقش بارندگی ها در کنترل آفاتی از جمله پروانه بلوط در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد گفت: آفات فعلی درختان بلوط یعنی پروانه برگ خوار، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله خشکسالی، تهاجم و اشغال طبیعت، ریزگرده ها و مشکلات دیگر به وجود آمده است، به همین دلیل باران در زمان خشکسالی بر نیاز درخت به آب می نشیند که باعث تقویت درخت و افزایش مقاومت آن در برابر این آفت می شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویار احمد گفت: کمبود بارندگی و آب رسانی ناکافی به درخت در خشک شدن درخت و حمله آفات موثر است و این بارندگی ها کمک خوبی برای مقاومت در برابر آفت است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بویراحمد و همچنین سایر نقاط استان آفات مشاهده شد اما درگیری به حدی نبود که خسارت وارد کند، ادامه داد: افزایش ظرفیت، جلوگیری از خشک شدن درخت و همچنین افزایش مقاومت درختان بلوط از اثرات باران در جنگل های بلوط.

این مسئول اضافه کرد: تغییر کف جنگل به کشاورزی و تغییر کاربری، تنش آبی در شیوع انواع آفات موثر است، بنابراین گذر از فاز خشک به سال مرطوب باعث کاهش بحران و کاهش اثرات آفات می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید