عزم ملی برای حل مشکلات بلوط/مشک و جنگل های بلوط ریشه در باورهای مردم دارد


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884998

این کارشناس سیاست گذاری گفت: حل مشکل بلوط های زاگرس عزم ملی می طلبد که باید با کمک نظرات ارزنده کارشناسان و صاحب نظران این حوزه مورد ارزیابی و رصد قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن موسویان در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص دوگانگی موشک و آفت بلوط در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: قدیمی ترین درختان ایران بلوط هایی هستند که قدمت چند ساله دارند و آن ها که امروز ادعای دوگانگی دارند موشک و بلوط می سازند، نمی دانند که ریشه این باور فکری در ریشه درختان بلوط در هم تنیده است.

این کارشناس ارشد سیاسی گفت: توجه به بحث درخت بلوط و موشک دو موضوع کاملاً به هم مرتبط است چرا که دیدید وقتی صدام به ایران حمله کرد چگونه نخل های قوی خوزستان را قطع کرد و آنها را به آتش کشید. پس این دو لازمه یکدیگرند.

وی بیان کرد: امروز کسانی که از بلوط حمایت می کنند بدون در نظر گرفتن بحث های دقیق کارشناسان هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند و جالب اینجاست که رئیس پژوهشکده جنگل ها و مراتع کشور گفته است. در یکی از خبرگزاری ها اولین مورد سیل طبیعی در سال 1351 گزارش شد و از آن زمان تاکنون شاهد چنین مواردی بوده ایم.

موسویان بیان کرد: امروز کسانی که از جدایی موشک و بلوط یاوه می گویند باید بدانند که اگر امروز عزت و صلابت در رسیدن به قله های موقت تولید موشک داریم، اعتقادمان این است که ریشه در بلیت دارم. و اگر قوی هستیم به خاطر قوت درختان بلوط است.

این کارشناس سیاست گذاری گفت: البته حل مشکل بلوط های زاگرس یک عزم ملی می طلبد که باید با استفاده از نظرات ارزشمند کارشناسان و صاحب نظران این حوزه مورد ارزیابی و رصد قرار گیرد و در این زمینه همه ما به ویژه دستگاه ها و دستگاه ها باید به منابع طبیعی کمک کرد تا جنگل های بلوط منطقه زاگرس را احیا کنیم.

خبرنگار: بهمنیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید