فریدون عباسی: رفتار نابهنجاری که امروز در جامعه می بینیم ریشه در ذهنیتی دارد که به دنبال جرکستان بود/ دشمنی غربی ها ریشه در پیامدهای فروپاشی امپراتوری عثمانی دارد.

فریدون عباسی: رفتار نابهنجاری که امروز در جامعه می بینیم ریشه در ذهنیتی دارد که به دنبال جرکستان بود/ دشمنی غربی ها ریشه در پیامدهای فروپاشی امپراتوری عثمانی دارد.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مجلس گفت: جریانی در داخل وجود دارد که امیدوار است با مذاکره بتواند همه مشکلات را با غربی ها حل کند. ادامه این خط فکری را می توان در خشونت های اخیر در سطح جامعه مشاهده کرد. این رفتارهای غیرعادی که امروزه در سطح جامعه می بینیم، ریشه در ذهنیتی دارد که جراما طلب است و همه مشکلات را با غربی ها حل می کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در شورای اسلامی گفت: غربی ها به دنبال تضعیف اراده ایران و مقامات ایرانی هستند و حتی اگر از آرمان های خود دست برداریم و مطابق نظر آنها رفتار کنیم، سود چندانی برای ما نخواهد داشت، اما منابع ما را غارت خواهد کرد

فریدون عباسی درباره روند مذاکرات هسته ای و ادعای کشورهای غربی گفت: به نظر من رفتار ما در گذشته با کشورهای غربی به گونه ای بود که طمع سایر کشورها را افزایش داد. با تسلیم شدن بسیاری از دستاوردهای کشور و پذیرش وظایف اضافی بر اساس NPT و قوانینی که در بحث هسته ای در عرصه بین المللی وجود دارد، طمع دشمن بیشتر شده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: احزاب غربی دست از فشار بر ایران برنداشته و قطعنامه ها را لغو نکرده اند. ادامه این خط فکری را می توان در خشونت های اخیر در سطح جامعه مشاهده کرد. این رفتارهای غیرعادی که امروزه در سطح جامعه می بینیم، ریشه در ذهنیتی دارد که جراما طلب است و همه مشکلات را با غربی ها حل می کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: اما کشورهای غربی حاضر به سازش نیستند. دشمنی غربی ها ریشه در فروپاشی امپراتوری عثمانی داشت. پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی و تجزیه کشورهای منطقه، فشار غرب آغاز شد. غربی ها به دنبال ایران قدرتمند نیستند. یک ایران قدرتمند می تواند از منطقه محافظت کند. غربی ها به دنبال تضعیف اراده ایران و مقامات ایرانی هستند. من همیشه معتقد بودم که برجام کارساز نخواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: نگاه ما باید به موضوعات اصلی باشد. باید در نظر بگیریم که ماهیت بحث ما با عالم ماده چیست؟ اگر از آرمان های خود دست برداریم و بر اساس نظر غربی ها رفتار کنیم، سود چندانی برای ما نخواهد داشت، اما منابع ما را به یغما می برند. جمهوری اسلامی مطلوب غربی ها نیست، مخصوصاً زمانی که در بعد فکری از حد خود فراتر می رویم. تفکر مقاومتی جمهوری اسلامی در منطقه و سایر نقاط جهان در حال گسترش است. احزاب غربی این را نمی خواهند و قصد دارند جمهوری اسلامی را اساساً تجزیه کنند.

عباسی گفت: چاره ای جز مقاومت نداریم اما برای این مقاومت نیاز به توجیه سرمایه اجتماعی داریم. آزمایش‌های موشکی ما در چند روز اخیر به غربی‌ها این پیام را داد که در عرصه دفاعی محکم ایستاده‌ایم، اما بدون رسیدگی به معیشت مردم و رفع تبعیض و برقراری عدالت اساسی نمی‌توانیم تئوری مقاومت را اجرا کنیم. وقتی مردم به دادگستری مراجعه می کنند باید جواب بگیرند، حتی فردی که مجرم است باید با رضایت از دستگاه قضایی برود. نمی توان به دنبال امرار معاش بود، اما هنر یا عدالت را رها کرد. همه این مسائل را باید با هم بررسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید