فریدون عباسی: اجازه دهید تیم مذاکره کننده مشخص کند که موضوع براکت چیست؟

فریدون عباسی: اجازه دهید تیم مذاکره کننده مشخص کند که موضوع براکت چیست؟

روز جدید : فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده برای انجام وظایف خود عازم وین شده است. براکت دیگر و بحث دشوار چیست؟

فریدون عباسی با اشاره به مذاکرات با برجامی در وین گفت: تیم مذاکره کننده ما باید پیگیر رفع تحریم ها باشد و مشکل هسته ای در این مذاکرات وجود ندارد. در اخباری که منتشر می کنند، از کلمات دیپلماتیک استفاده می کنند که نتیجه ای ندارد. می گویند مثلاً کارها خیلی پیشرفت کرده، مشکلات حل شده و شرایط کم شده است، اما قسمت سخت آن باقی می ماند، یعنی هیچ. اگر به اخبار منتشر شده و اظهارات مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه نگاهی بیندازیم، می بینیم که تاکنون هیچ تفاوتی با مذاکرات 20 سال گذشته نداشته است.

وی گفت: مذاکرات به طور کلی دشوار است و ما به دنبال حل مسائل ساده و پیش پا افتاده در مذاکرات نیستیم. به گزارش بردجام، تیم مذاکره کننده باید بگوید تحریم ها چیست و آیا باید برداشته شود. دیگر بحث و شرایطی وجود ندارد. برجام به ما تحمیل شد و ما هم یک بار این تحمیل را پذیرفتیم، برجام را پذیرفتیم که مثلا با دنیا تعامل داشته باشیم. تعامل این است که آنها می خواهند به ما آسیب برسانند و ما را محدود کنند و ما از حقوق خود استفاده نمی کنیم و فقط وظایف خاصی را می پذیریم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده برای انجام وظایف خود به میدان رفته است. بحث پرانتز و دشوار دیگری که در مورد آن صحبت می شود چیست؟ موضوع روشن است و طرف های مقابل باید به تعهدات خود عمل کنند. اگر نتوانند این موضوع را تکمیل کنند باید مشخص کنند که تا چه اندازه از مصوبه مجلس عدول می کنند. بعد تیم مذاکره کننده بیاید و با مجلس صحبت کند که آیا نباید از قانون عدول کرد و الان چه سودی برای کشور دارد؟

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: موضوع را نباید به این جا کشاند. باید خبر درست به افکار عمومی محلی داده شود و شفاف سازی شود، این براکت هایی که ایجاد شده چیست؟ ما دیگر آسیب نخواهیم دید.

وی گفت: فکر می کنم اگر اقتدار خود را در منطقه حفظ کنیم، توافق حاصل می شود. ما باید در خارج از سوریه ویرانه ها را در برابر دشمن بسازیم، باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم، باید بر آرمان انقلاب که حذف رژیم صهیونیستی است، پافشاری کنیم. رژیم صهیونیستی با لابی خود به ما فشار می آورد و ما هم باید باور کنیم که باید به این رژیم ضربه بزنیم.

عباسی افزود: به جای هزار زخمی که می خواهند بر پیکر جمهوری اسلامی بزنند باید 50 هزار زخم بزنیم. جبهه مقاومت و جهان اسلام باید به محاصره غزه پایان دهند و جولان را آزاد کنند، آن وقت قطعا در مذاکرات پاسخ خواهیم گرفت. ما باید مذاکره کنیم، اما تا زمانی که رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار نگیرد، در مذاکرات به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

دیدگاهتان را بنویسید