به دولت اجازه دهید منابع ارزی را با نرخ ETS به ریال تبدیل کند


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810226

نمایندگان به دولت اجازه دادند پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی، بخشی از درآمدهای عمومی حاصل از فروش نفت از محل منابع ارزی را به ریال بر اساس نرخ ارز تبدیل و بلافاصله به خزانه واریز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه (۲ اسفند) مجلس در جریان رسیدگی به قسمت درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با بند «ل» تبصره یکی از نمایندگان این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند (ل) تبصره لایحه بودجه سال آینده، دولت حق دارد پس از کسر از صندوق توسعه ملی، بخشی از درآمدهای عمومی را از محل منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز کسر کند. سهم شرکت های تابعه وزارت نفت (موضوع بند (ب) ماده (1) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت (2) و بند (الف) این تبصره. ) که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود. دولت آن را فروخت. بانک‌های دولتی موظفند پس از فروش ارز موضوع این بند در سامانه‌های ارزی تحت نظارت سامانه تجارت الکترونیک بانک مرکزی، بلافاصله منابع ریالی را به حساب مربوط در وزارت دارایی کل کشور واریز کنند. ETS) و معادل ریالی آن توسط خریدار دریافت می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید