منابع ارزی رایگان صرف توسعه زیرساخت ها و زیرساخت های کشور شود/دولت نباید در دام واردات کالاهای لوکس بیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ در خصوص آخرین اظهارات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تخصیص گشایش ارزی برای زیرساخت های کشور و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس و غیرضروری، گفت: درآمد ارزی خوبی داشتیم و بیش از 100 دلار نفت فروختیم و بیش از 2.5 میلیون دلار صادر کردیم. اما متاسفانه به جای سرمایه گذاری این مبالغ و تقویت زیرساخت های تولید کشور، این درآمد هنگفت به سمت واردات بی رویه رفت و همه این درآمدها به هدر رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و معیشت مردم تحت تاثیر سونامی قرار گرفته است، رهبر معظم انقلاب با استناد به نرخ گشایش ارز در هفته ها و ماه های اخیر، دولت سیزدهم را مانند دولت قبل، ج دو دانستند. در دام واردات بی رویه و کالاهای لوکس نیفتند.

سلیمی افزود: البته این بدان معنا نیست که واردات به طور کامل متوقف شود، بلکه باید هدفمند، دقیق و حساب شده باشد. واردات هدفمند و عمده قطعا مضر بوده و در آینده کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و اقتصاد کشور را به سقوط می کشاند. یعنی وقتی واردات بی ضابطه می شود، تولیدکننده دیگر خرج آن را نمی کند و کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: امیدواریم در صورت آزادسازی منابع ارزی، دولت برای توسعه زیرساخت ها، نوسازی کارخانه های فرسوده، سرمایه گذاری در تولید برق و سایر امور زیربنایی کشور هزینه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید