موج افزایش تولید خودرو تا دو هفته دیگر آغاز می شود/ منابع ارزی کشور صرف کالاهای لوکس نشود

ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780504

وزیر صنعت، معدن و تجارت از موج افزایش تولید خودرو در دو هفته دیگر خبر داد و گفت: باید مراقب بود منابع ارزی کشور صرف کالاهای لوکس نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین فاطمی امین وزیر صمت امروز پس از حضور در کمیسیون مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: موضوع جلسه امروز سطح کلان تجارت کشور بود. نمایندگان پارلمان اروپا نگران مدیریت واردات هستند. بر اساس مقررات جاری واردات 2500 قلم کالا ممنوع است اما واردات این کالاها از طریق تشریفات تجاری غیرعادی انجام می شود که در ادامه پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: یک مورد دیگر قاچاق نیز وجود دارد که طبق وعده قبلی کل سامانه معاملات تا پایان سال جاری تکمیل می شود. این سیستم ابزارها و زیرساخت های خوبی برای مدیریت ترافیک در اختیار ما قرار می دهد.

وزیر صمت افزود: دغدغه نمایندگان مجلس و ما این است که در شرایطی که با کسری تجاری مواجه هستیم، واردات باید مدیریت شود و کالاهایی که به اقتصاد کشور فشار می آورند وارد نشود.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت صادرات خوب بود، ادامه داد: قول دادم در نیمه دوم امسال 5 میلیارد دلار بیشتر از مدت مشابه سال گذشته صادرات داشته باشیم و در این بخش خبرهای خوبی خواهم داد. چند ماه.

فاطمی امین گفت: اگرچه امسال وضعیت صادرات نسبت به سال گذشته بهتر است، اما همچنان باید مدیریت کرد و مراقب بود که منابع ارزی کشور صرف کالاهای لوکس نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: 90 درصد بازار در اختیار ایران خودرو و سایپا است اما وزارت صمت نظارت لازم را بر آنها دارد و از این رو منتظر آمار تولید آنها از سوی سازمان خودروسازی نخواهیم بود. پایان سال و ما از آنها درخواست کرده ایم که برنامه هفتگی دریافت کرده ایم.

وی افزود: تا دو هفته آینده موج جدیدی از افزایش تولید خودرو آغاز می شود و مردم شاهد آن خواهند بود، البته دو ماه است که برنامه ریزی شده و آیین نامه ای برای این امر آماده کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید