هزینه ها آنقدر زیاد است که تولیدکننده قادر به نگهداری دام نیست/ صادرات دام از ضرر تولیدکنندگان دام در عین کسب درآمد ارزی جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: بحث خرید تضمینی دام یکی از مطالبات جدی دامداران است چرا که هم مشکل خشکسالی مداوم بر آنها سایه می اندازد و هم مواد اولیه به دست آنها نمی رسد، بنابراین هزینه ها آنقدر زیاد است که عملا تولیدکنندگان قادر به حمایت از دام خود نیستند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی موضوع خرید دام مازاد را مطرح کرد. طبق آخرین اخبار روز یکشنبه اطلاعیه خرید دام زنده با قیمت مصوب 90 هزار تومان برای دام سبک به کل کشور ارسال شد و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها موظفند از فرصت استفاده کنند. برای اجرای این

نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس بحث صادرات دام بود چرا که با توجه به شرایط فعلی کمبود خوراک و افزایش هزینه های تولید و یا کاهش قدرت خرید مردم می تواند گفتنی است که با حجم زیاد دام مازاد مواجه هستیم و یکی از راه حل ها بحث خرید دام زنده و بحث دیگر صادرات است.

نظری اضافه کرد: در بحث صادرات دام بحث این است که اکنون در شرایطی هستیم که دام در دست تولیدکننده است و نمی تواند غذای خود را تامین کند، بنابراین دام مازاد باید صادر شود زیرا تبادل لازم وجود دارد. ارز و تولید کننده متضرر نمی شود.که در مواقع ضروری می توان این مشکل را مدیریت کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اکنون که به دلایل مختلف بیش از تنش بازار دامداری داریم، یک راه بحث صادرات است که در دستور کار است اما اصل کار و بحث توافق با کل بحث صادرات حیوانات زنده به ویژه به کشورهای اطراف یکی از این موارد است که در کمیته کشاورزی و وزارت جهاد تاکید شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید