توضیح بیشتر در مورد درخواست تولیدکنندگان از مردم برای نگهداری مرغ / سود حاصل از کمک به تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت.


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916172

رئیس انجمن طیور با ارائه توضیحات بیشتر در خصوص تقاضای مردم برای نگهداری مرغ گفت: سود حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم بازمی گردد و به دلیل کاهش جوجه ریزی در مرغداری افزایش قیمتی نخواهد داشت. ماه های بعدی

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; امروز خبری از درخواست اتحادیه مرغداران برای گوشت انسان و درخواست کمک به تنظیم بازار و اقدام به گوش می رسد. نگهداری جوجه در رسانه های کشورمان منتشر شد.

در این درخواست بیان شد نگهداری مرغ خانگی به گفته مردم این امر از افزایش شدید قیمت مرغ در ماه آینده جلوگیری می کند.

با وجود اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 63 هزار تومان است، قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار به 47 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:
برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه های مازاد موجود در بازار/ مرغ منجمد با قیمت کیلویی 50 هزار تومان خرید و فروش می شود.


توضیح تکمیلی در مورد تقاضای تولیدکنندگان مرغ از جمعیت خریدار



محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان طیور از درخواست این اتحادیه از مردم خرید و نگهداری مرغ وی خطاب به خردمندان اعلام کرد: ضرر و زیان مرغداران در دو ماه گذشته قطعاً در برنامه آینده تولید آنها منعکس خواهد شد، به این معنی که در ماه های آینده میزان تخمگذاری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا باعث زیان آنها می شود و تصمیم می گیرند زیان انباشته خود را کاهش دهند.

وی گفت: در ماه های اخیر قیمت جوجه یک روزه تا 15 هزار تومان هم رسید، در حالی که امروز قیمت جوجه یک روزه حدود 3 هزار تومان است و مشخص است که مرغ مادری که جوجه تولید می کند. از این ماه به بعد نطفه ای دارد که باید تبدیل شود از تخم بیرون می آید و پرورش داده می شود و به بازار عرضه می شود و به صورت خام به بازار عرضه می شود و برای غذا استفاده می شود.

وی تصریح کرد: بارها گفته ایم که نتیجه این مشکل کاهش تولید و افزایش قیمت است و در نهایت دولت را به این نتیجه می رساند که به جای خرید مرغ خانگی شروع به واردات مرغ برزیلی و ترکیه ای کنید.

این مسئول اتحادیه مرغ گوشتی تصریح کرد: نتیجه این تصمیم این خواهد بود صنعت مرغ بازار داخلی تضعیف می شود و به جای حمایت از تولیدکننده داخلی، مرغ خارجی در بازار داخلی به فروش می رسد و این نوعی خیانت به تولید داخلی خواهد بود.

محمد یوسفی افزود: وقتی خودمان می توانیم تولید کنیم چرا باید تولیدکننده داخلی ضرر کند و به جای تولید داخلی از مرغ برزیلی و ترکی بیایید از شلاق مرغداران محلی برای اضافه کردن روزانه استفاده کنیم.

وی در خصوص خبر درخواست این اتحادیه برای خرید مرغ از مردم گفت: امروز چند تولیدکننده مرغ در نشستی با مسئولان کشور شرکت کردند. اما نتوانستند راه حل مناسبی برای جلوگیری از این مشکل ارائه دهند.


سود حاصل از حمایت از تولیدکنندگان در نهایت به مردم باز خواهد گشت



این فعال صنفی مرغ ادامه داد: در چند ماه گذشته قیمت محصولات مرغ از 68 هزار تومان به 63 هزار تومان کاهش یافت و با وجود اینکه همان قیمت 68 هزار تومانی را قبول نکردیم و گفتیم این قیمت باعث ضرر ما خواهد شد. امروز شاهد هستیم که مرغ ذبح گرم در بازارهای کشور به قیمت 47 هزار تومان به فروش می رسد و این یعنی اینکه زیان انباشته تولیدکنندگان مرغ هر روز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: امروز تولیدکنندگان مرغ باید به قیمت زیر 45 هزار تومان بفروشند. این بدان معناست که زیان انباشته آنها هر روز بیشتر می شود و ادامه داد: در شورایی که در مورد مرغداران تصمیم گیری می شود، یکی از اعضای این شورا عضو وزارت کشاورزی است و نفرات بعدی کسانی هستند که زیاد ندارند. اطلاعاتی در مورد توسعه تولید مبل.

محمد یوسفی در پایان افزود: در واقع درخواستی که آقایان امروز از مردم کردند در نهایت این خواهد بود که در ماه های آینده کاهش جوجه ریزی صورت نگیرد و قیمت مرغ افزایش نمی‌یابد و این سود به جیب مردم برمی‌گردد، ضمناً از میزان آن حمایت می‌شود و این امر باعث افزایش قیمت مرغ در ماه‌های آینده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید