بی برنامگی وزارت جهاد کشاورزی دامداران و مرغداران را در بلاتکلیفی قرار داده است/ تولیدکنندگان دام و طیور قادر به ادامه فعالیت نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به مشکلات دامداران و مرغداران به دلیل افزایش هزینه های تولید در این بخش، گفت: بی برنامگی و بی تدبیری وزارت جهاد کشاورزی در بحث نهاده های دامی باعث شده است که هر دو مرغدار در خصوص جوجه ریزی بلاتکلیف باشند. و همچنین کشاورزان را وادار می کند تا حتی دام های مولد خود را بفروشند و به دلیل عدم امکان ادامه کار به دلیل گرانی مواد اولیه، ذبح یا با قیمت کمتری می فروشند.

آصفری تصریح کرد: در حال حاضر برخی از دامداران از نرخ ارز 4200 تومانی همچنان خوراک اندکی در انبارهای خود دارند یا تولیدکنندگان مرغ از مواد اولیه ای که با ارز ترجیحی تخصیص داده شده اند کمی در انبارهای خود دارند اما در آینده اگر تکلیف بحث قیمت گذاری یا مجوز صادرات دام مشخص نیست، مشکلاتی پیش خواهد آمد. جدی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط به گونه ای است که دامداران و مرغداران نمی توانند برای آینده کاری خود تصمیم گیری کنند و بهتر است وزارت جهاد در این زمینه برنامه مدونی داشته باشد.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیشنهاد دولت مبنی بر جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صلح کار کارشناسی نیست و قطعا سرنوشت بازار محصولات کشاورزی را با چالش مواجه خواهد کرد. زیرا در گذشته مجلس اختیارات را از وزارت بازرگانی گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده است. با توجه به احیای وزارت بازرگانی، مشخص نیست که نقش این ارگان ها در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی چه خواهد بود.

آصفری تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تولیدکنندگان ما هم از نظر تامین نهاده ها و مواد اولیه تولید و هم اینکه در آینده متولی این حوزه خواهند بود بسیار مبهم است، بنابراین دامداران و مرغداران نمی توانند تصمیم درستی بگیرند. برای فعالیت آنها ضروری است برنامه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دامپروری و طیور مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید