افتتاحیه «کارت دام» توسط وزارت جهاد کشاورزی/ورودی دام انجام می شود.

ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793124

وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم افتتاحیه کارت دام گفت: این کارت تسهیلات 11 درصدی در سه قالب 10، 20 و 50 میلیون تنی به دامداران داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از کارت گاوداری امروز در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد. این کارت باعث سهولت در تهیه و تغذیه دام و طیور می شود. نقدینگی 10، 50 و 20 میلیون تومانی برای سهولت در خرید مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این افتتاحیه گفت: با توجه به خشکسالی، دهقانان و عشایر با کمبود علوفه مواجه شده اند و به همین دلیل «کارت دام» برای تامین مالی تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس پرونده هایی که در اختیار کشاورزان قرار دارد، شهرستان ها از طریق حاکمیت جهاد کشاورزی معرفی و تسهیلات 10، 20 و 50 میلیون تنی با سود 11 درصد ارائه می شود.

ساداتی نژاد افزود: تلاش داریم با توزیع یارانه سود دامدارکارت را به زیر 10 درصد برسانیم.

وی دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت حمایت از دامداران را برشمرد و گفت: خرید دام عشایری، اجازه صادرات دام و سپرده گذاری و کارت دامداری از جمله اقدامات کوتاه مدت است که باید انجام شود.

وی افزود: دو برنامه بلندمدت در دست اقدام است، ابتدا می خواهیم با افزایش تولید خوراک ارزان قیمت را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم، سپس تولید گوشت قرمز را به صورت قراردادی اجرا می کنیم و بر اساس این مدل، کشاورزان با شرکت ها و کارخانه های بزرگ قرارداد می بندند. از طریق آنها حمایت می شود که در افزایش تولید بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید