مغایرت جهاد کشاورزی استان با بانک کشاورزی در صدور کارت دام / تسهیلات نرسیده به دامداران


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842534

گروهی از کشاورزان استان مرکزی از مغایرت جهاد کشاورزی استان مرکزی و بانک کشاورزی در صدور کارت ناراضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در پی اجرای طرح دموکراتیزه‌سازی یارانه‌ها و حذف 4200 تن، دولت 20 هزار میلیارد تن به بخش دام و طیور کشور برای حمایت از مرغداری و دامپروری کشور اختصاص داده است به طوری که بخشی از این تسهیلات کم‌هزینه 10 درصد است. سود و بخشی با سود 12 درصد و بخشی دیگر با سود 15 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، بانک کشاورزی باید این تسهیلات را به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می داد و مدیران جهاد کشاورزی استان در تماس مستمر با نماینده وزارت جهاد کشاورزی در بانک و معاونت دامپروری، مسائل مربوط به آن را رصد می کنند. به این طرح اطلاع رسانی کنید و در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار دهید و همچنین برای انجام این کار در شعب بانک کشاورزی باید یک دفتر خدماتی در نظر بگیرید و برای هر رأس دام سنگین روستایی 2 میلیون و 100 هزار تومان. تومان، دام صنعتی سنگین 2 میلیون و 500 هزار تومان و دام (گوسفند و بز) 390 هزار تومان تسهیلات ارائه شد..

در حالی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده اند که «وقتی تولیدکننده ای برای اولین بار از زمان معرفی بانک به شعبه مراجعه می کند، باید بلافاصله در همان بازدید تمام کارهایش انجام شود، بنابراین تا حد امکان برای دریافت وام مورد نیازش. -کوتاه مدت”..

مشاهدات میدانی دیار آفتاب نشان می دهد که هیچ یک از این اتفاقات در استان مرکزی رخ نداده و پرورش دهندگان برای تهیه نقشه بردار باید یک هفته به مطالعه رستم بپردازند.

یکی از پرورش دهندگان در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ گفت: پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری پرونده به دلیل تخلف مدارک برگشتی اقدام به بردن محیط بان روی کارت کردم. هیچ پیامی نبود جهاد کشاورزی پس از تایید و ارسال به بانک اعلام کرد برای دریافت دارنده کارت به شبکه بانک کشاورزی مرکزی مراجعه خواهد کرد. دوباره نگاه کنید و این مشکل ادامه دارد.

وی ادامه داد: اما با وجود تورمی که در حوزه ورودی وجود دارد می خواهند برای هر دام یک میلیون تن وام بدهند. گرهی را باز نمی کنم و از فرصت استفاده می کنم و این آرامش را می گیرم و سعی می کنم مزرعه را ببندم تا برای همیشه خیالم راحت باشد.

این سوالات نشان می دهد که بین جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی ناهماهنگی وجود دارد و چوب این ناهماهنگی ها به گردن کشاورز می افتد.

مسئولان استانی می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان ها و شعب بانک کشاورزی این مشکل را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید