ورود وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین قیمت خرید تضمینی دام زنده/ صادرات بهترین راهکار برای کمک به دامداران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس صالحی رئیس پشتیبانی امور دام استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: در پی دستور رئیس جمهور و تاکید وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف به خرید شد. تضمین دام سبک و سنگین از دامداران.

صالحی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بود قیمت گذاری توسط کمیسیون های استانی انجام شود که در این راستا در چند روز گذشته جلسه ای با حضور نمایندگانی از پرورش دهندگان، اتحادیه پرورش دهندگان، شرکت های بسته بندی و صاحبان سردخانه های گوشت منجمد، برای تعیین قیمت دام زنده در استان را عقب نگه داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه ای که برگزار شد شرکت پشتیبانی امور استان ها قیمت هر کیلوگرم دام زنده را 93 هزار تومان پیشنهاد کرد که اتحادیه دامداران این قیمت پیشنهادی را نپذیرفت.

رئیس اداره پشتیبانی امور دام استان مرکزی تصریح کرد: در جلسه ای که اتحادیه دامداران و نماینده دامداران با برقراری مجدد قیمت تعیین شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان موافقت نکردند و دستور عدم ارسال صورت جلسه به اتحادیه به پرورش دهندگان در خصوص قیمت پیشنهادی برای خرید دام زنده.

صالحی بیان کرد: قیمتی که در حال حاضر توسط دامداران خریداری می شود برای هر کیلوگرم دام زنده در استان بین 73 تا 80 هزار تومان است و قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی در این شرایط مناسب است هرچند با قیمت نهایی فاصله زیادی دارد، اما باید باشد. وی این نکته را نیز در نظر گرفت که بازار کشش قیمت های آماده را ندارد.

وی افزود: البته 15 روز پیش اتحادیه سراسری دامداران قیمت 130 هزار تومان را به اتحادیه دامداران استان ارسال کرد.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر خرید تضمینی دام زنده در سه استان کشور آغاز شده و با توجه به اختلاف دستگاه دولتی (حمایت از مسائل دام) با اتحادیه دامداران، بقیه استان ها هنوز به نتیجه نرسیده اند. نتیجه گیری در مورد خرید گاو زنده.

رئیس اداره پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: با توجه به اختلاف نظر سامانه دولتی (پشتیبانی امور دام) و اتحادیه دامداران در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی دام در کشور امکان پذیر است. که وزیر جهاد کشاورزی قیمت های خرید تضمینی دام در روزهای اخیر را اعلام می کند قیمت ها بین 93 تا 95 هزار تومان خواهد بود.

وی به صادرات دام به عنوان بهترین راه کمک به دامداران اشاره کرد و گفت: تاثیر خرید تضمینی دام حتی یک دهم صادرات دام هم نیست، ضمن اینکه در حال حاضر با آزادسازی دام، قاچاق دام نیز داریم. صادرات علاوه بر درآمدزایی برای دولت، به نفع دامداران نیز خواهد بود.

صالحی افزود: اگر اتحادیه های کشاورزان مقاومت کنند و قیمت های پیشنهادی را نپذیرند، تصمیماتی گرفته می شود که به نفع کشاورزان نیست.

رئیس اداره کمک به امور دام استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم دام مازاد نداریم اما قدرت خرید مردم کاهش یافته و این مشکل دامداران را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید