دولت با نهایی کردن خرید دام زنده دامداران را از بلاتکلیفی خارج می کند


ساعت: 12:57
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880784

مدیر عامل اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی:

خسروبیگی گفت: امیدواریم دولت هر چه سریعتر قیمت نهایی خرید دام زنده را نهایی کند و بلاتکلیفی دامداران را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال خسروبیقی، مدیرعامل اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: بر اساس ابلاغیه ای که وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ 9 خرداد ماه امسال به شرکت های پشتیبانی امور دام استان ارسال کرده است، مقدمات خرید تضمینی دام زنده فراهم شده است. دام های استان مرکزی به همراه این شرکت تحت نظارت اتحادیه و تشکل های دامپروری هستند. کمک به مسائل دامپروری آغاز شده است.

خسروبیگی گفت: در این راستا جلسه ای با رئیس شرکت پشتیبانی امور دام استان برای تعیین قیمت دام زنده برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به قیمتی مشابه استان های همجوار مانند قم، لرستان، سمنان و … بررسی ها نشان داد استان های همجوار قیمت هر کیلوگرم دام زنده را 100 تومان تعیین کردند.

رئیس اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی تصریح کرد: اگرچه معتقدیم قیمت نهایی بسیار بالاتر از این قیمت ها است، اما قیمتی که اتحادیه دامداران استان پس از رایزنی با تعدادی از دامداران دریافت کرد. 100500 تومان بود و این قیمت بود شرکت پشتیبانی امور دام استان را فرستادیم تا در گروه ضربت استان استفاده شود.

خسروبیقی با اشاره به اینکه در جریان مشکلات دامداران هستیم تصریح کرد: تمام تلاش اتحادیه این است که از تلفات بیشتر دامداران جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هر چه سریعتر قیمت نهایی خرید دام زنده را نهایی کند و دامداران را از بلاتکلیفی خارج کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید