بلوط کهگیلویه و بویراحمد درگیر آفات و آتش سوزی است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882576

تاریخ جنگل‌های زاگرس در این سال‌ها با زخم کهنه آتش و تیزی بی‌رحم تبر و آفت برگ‌خوار بلوط سفید دردناک‌ترین داستان ایستاده مردن درختان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، وضعیت جنگل های زاگرس بر اساس آمار و ارقام مساعد نیست، زخم کهنه آتش و تیزی بی رحم تبر و آفت بلوط سفید برگ ها را می خورد. پروانه ها دست به دست هم داده اند تا برای مرگ بلوط ها سوگواری کنند.

سوختن بلوط، آتش‌سوزی و قاچاق چوب از مهم‌ترین بلایایی بود که در این سال‌ها بر سر درختان زاگرس آمده بود و هیچ تلاشی در بین مسئولان برای امید دادن به این دولت و نگرش به بلوط‌های زاگرس وجود نداشت. تغییر حکومت و همچنین در سایر زمینه ها.

متأسفانه عده ای سودجو و قاچاقچی دست از بلوط برنداشته و به دنبال نسل کشی این سرمایه ملی هستند و در روزهایی که دولت و بسیج با آفت این جنگل ها مبارزه می کنند، این مردم در حال قطع بلوط هستند. جنگل های بالای شهر یاسوج.

یکی از بینندگان صبح زاگرس با ارسال این تصاویر از خبرنگار ما خواست تا با انتشار این نسل کشی به نوعی به جنگلبانان هشدار دهد.

وی در این پیام به خبرنگار ما نوشت: این همه فریاد و فریاد مدیران استانی و فرمانداران محترم و یگان های نظامی روستایی به دلیل طاعونی که باعث خشک شدن جنگل های زاگرس شد و حاصل این کار اعتبار خوبی بود برای استان برای مبارزه با این طاعون، اما متاسفانه در مرکز استان و پشت دیوار ساختمان اداری دولت، ورودی پارک جنگلی بلوط سیصد ساله مسدود شده است.


6a6d4a2d e521 447e a272 cdb41f5b26a2 خبر خاکستری


6cb10e88 8111 4dc1 a19c 25a50bc50e4e خبر خاکستری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید