ادامه آتش سوزی تالاب میگان; مساحت این آتش سوزی 5 تا 10 هکتار برآورد شده است

سیاوش آقاهانی با اشاره به حضور خود در منطقه آسیب دیده از آتش سوزی تالاب میگان اراک از زمان شروع آتش سوزی گفت: آتش سوزی که در تالاب میگان اراک آغاز شده در جهت باد غالب در سه جبهه منطقه در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی از محدوده مرز زیرین روستای مبارک آباد و در حوالی باند فرودگاه اراک آغاز شد، افزود: خوشبختانه اولین جبهه آتش توسط آتش نشانان سازمان آتش نشانی اراک مهار شد اما در جبهه دوم و سوم که نزدیک فرودگاه و روستای مبارک آباد هستند همچنان شاهد آتش زدن منطقه هستند.

این فعال محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر یک دستگاه بولدوزر با چرخ های ردیاب شده وارد منطقه شده است تا با ایجاد کپسول آتش نشانی از گسترش آتش جلوگیری کند، البته نکته امیدوارکننده در اینجا این است که آتش سوزی روستای مبارک آباد را تهدید نمی کند. به هر حال کار نمی کند و جای نگرانی برای روستاییان وجود ندارد و فقط منطقه نی در حال سوختن است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تغییر جهت وزش باد، احتمال حرکت دود ناشی از آتش سوزی به سمت شهر اراک و اطراف آن وجود دارد، گفت: تنها نگرانی در شرایط فعلی تغییر جهت باد به سمت اراک است، هرچند که مردم باید توجه داشته باشند که در خانه بمانند

آقاهانی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی نیروها و آتش نشانان در حال اطفای حریق هستند اما تاکنون این آتش سوزی بین 5 تا 10 هکتار از تالاب برآورد شده است و خوشبختانه منطقه پشتی آتش، دریاچه و محوطه آبی است. تالاب که امیدواریم از باد پخش شود.» باید به این سمت هدایت شود و مقداری از آتش به این ترتیب مهار شود.

وی تاکید کرد: در شرایط به وجود آمده به دلیل وقوع آتش سوزی در شب، منطقه حریق مشخص نیست و منطقه گل آلود است. توصیه می شود افرادی که منطقه را نمی شناسند و تجهیزات لازم و یا فعالان محیط زیست را ندارند به هیچ عنوان وارد تالاب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید