جزئیات آتش سوزی در جنگل های سوادکوه، کلاردشت و گلوگا/ علت آتش سوزی در حال بررسی است.

ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793019

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران اعلام کرد؛

مجید زکریایی جزئیات آتش سوزی در جنگل های سوادکوه، کلاردشت و گلوگا را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید زکریایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های گلوگا اظهار داشت: آتش سوزی در این منطقه در دو بازه زمانی عصر پنجشنبه و جمعه رخ داد.

وی افزود: ساعت 19 روز پنجشنبه خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه “شغال” دریافت کردیم که ساعت 13 با حضور نیروهای حفاظت جنگل مهار شد.

فرمانده حفاظت منابع طبیعی مازندران با اشاره به مشکلات نیروهای امدادی حاضر در جنگل به دلیل شیب 80 درجه، گفت: رسیدن به منطقه نیروهای امدادی حدود دو ساعت طول می کشد.

زکریا خاطرنشان کرد: به دلیل وزش باد شدید در ساعت دو بامداد شاهد ادامه آتش سوزی در این منطقه بودیم که با حضور نیروهای امدادی حوالی یک بامداد شب گذشته موفق به مهار آتش شدیم.

وی با اعلام اینکه هشت هکتار از عرصه در سطح زمین آسیب دیده است، افزود: وجود شیب تند و مقطع صخره ای محدودیت های شدیدی را برای مهار آتش ایجاد می کند و گاهی در هنگام اطفای حریق با ریزش سنگ مواجه می شویم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران وجود درختان افتاده را مانع از مهار آتش دانست و گفت: به نظر می رسد باید چاره اندیشی شود.

این مسئول از وقوع آتش سوزی در جنگل های کلاردشت خبر داد و افزود: 8000 متر مربع از این جنگل ها طعمه آتش سوزی شده است.

زکریایی گفت: این آتش سوزی شب گذشته زمانی گزارش شد که دو تیم 20 نفره برای اطفای حریق به منطقه پله چشمه سر کردیچال کلاردشت اعزام شدند.

به گفته وی، آتش سوزی ساعت یک بامداد شنبه با تلاش منابع طبیعی و ملی اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران عامل انسانی را عامل این آتش سوزی دانست و افزود: تعدادی از درختان در این آتش سوزی آسیب دیدند.

زکریا گفت: آتش سوزی در مناطق جنگلی وسط روستاهای جمشیدآباد و جوارم شهرستان سوادکوه با تلاش نیروهای مردمی و یگان منابع طبیعی در حدود هفت ساعت مهار شد.

وی ادامه داد: بلافاصله نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و نیروهای شورای بخشداری و روستا برای مهار آتش وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه به دلیل صعب العبور بودن مسیر در منطقه امکان ورود خودروی کنترل آتش وجود ندارد، گفت: پیشرفت.

در نهایت زکریایی گفت: آتش در نهایت ساعت 2 بامداد امروز مهار شد و گفت: خسارت در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید