آتش سوزی جنگل های کیاسر/ عملیات مهار آتش همچنان ادامه دارد


ساعت: 09:28
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895186

حسینعلی محمدی از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگل کیاسر در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد و گفت: نیروهای امدادی در حال مهار و اطفای حریق در منطقه هستند و مقدمات اعزام بالگرد به منطقه فراهم شده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی محمدی شیرکلایی در گفت و گو با بلاگ اظهار کرد: بعدازظهر دیروز اعلام حریق در ارتفاعات کیاسر به اداره منابع طبیعی اعلام شد و بلافاصله اقدامات لازم برای اعزام نیرو به منطقه انجام شد اما به دلیل جنگل و شیب زیاد. محل وقوع آتش سوزی، عملیات بومی سازی ادامه دارد.

وی افزود: مساحت منطقه متاثر از آتش سوزی حدود سه هکتار برآورد می شود و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به همراه نیروهای امدادی، بسیج و مردم از گسترش آتش جلوگیری می کنند. از شهرهای همجوار درخواست کمک شد و نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند.

محمدی از برنامه اعزام بالگرد به محل آتش سوزی خبر داد و گفت: این بالگرد از مازندران برای کمک به اطفای حریق گیلان اعزام شد. بالگرد در کلاردشت با انجام چندین پرواز توانست آتش را مهار کند و هم اکنون برای مهار آتش در کیاسر به این منطقه پرواز می کند اما به دلیل تاریکی هوا هنوز مشخص نیست که بتواند عملیات را انجام دهد یا خیر.

این مسئول تصریح کرد: امدادگران در حال حاضر برای اطفای حریق تلاش می کنند تا از گسترش آتش جلوگیری شود. با عدم امکان اطفای آب و اطفاء بالگرد در عصر امروز، نیروها تا روشن شدن هوا برای مهار آتش تلاش خواهند کرد تا پس از روشن شدن هوا هلیکوپتر برای عملیات در منطقه فعال شود.

رئیس اداره مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: جلسه ستاد بحران در کیاسر را با حضور استاندار و تعدادی از مسئولان برگزار می کنیم تا تصمیمات لازم برای ادامه عملیات اطفای حریق اتخاذ شود.

رئیس منابع طبیعی و حوضه آبریز ساری نیز گفت: منطقه آسیب دیده دارای پوشش جنگلی از درختان راش است که به دلیل شیب تند عملیات مهار را با مشکل مواجه می کند.

علیرضا محمدنژاد افزود: با توجه به وجود برگ های خشک باقی مانده در کف جنگل که بین 10 تا 15 سانتی متر تجمع کرده اند، احتمال سرایت آتش به سطح زمین وجود دارد. متاسفانه وزش باد در این منطقه مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی امداد و نجات چوب و کاغذ و نیروی مردمی در محل آتش سوزی مشغول هستند تا با استقرار کپسول های آتش نشانی از گسترش آتش جلوگیری کنند. امید است با اضافه شدن بالگرد به عملیات، بتوانیم آتش را به طور کامل کنترل کنیم.

مازندران حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشار اداره می شود. اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری حدود 71 درصد و اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود 29 درصد از این میادین را مدیریت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید