20 هکتار از اراضی طبیعی منطقه ناودار دالاهو در آتش سوخت / مراتع مزارع در آتش سوخت. علت آتش سوزی


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885115

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گزارش داد؛

سعید نجفی گفت: 20 هکتار از عرصه های طبیعی در منطقه ناودر دالاهو در آتش سوخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: روز جمعه 10 تیرماه حوالی ساعت 13 و 20 دقیقه گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در مناطق طبیعی منطقه ناودر دهکده گردشگری سرخه دیزه در مرکز بخشی از دالاهو به مرکز بهره برداری اداره کل حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه اعزام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش آتش سوزی، تمامی نیروهای حفاظتی ادارات منابع طبیعی دالاهو و شهرستان های همجوار به منطقه وقوع آتش سوزی اعزام شدند.

نجفی تصریح کرد: عملیات اطفای حریق با حضور مدیرکل منابع طبیعی، مسئولان ستاد بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران از شهرهای همجوار و با مشارکت جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد آغاز شد.

وی گفت: عملیات اطفای حریق در ساعت 20 همان روز آتش سوزی با وجود صعب العبور بودن منطقه، وزش باد شدید و انفجار ناشی از گلوله های شلیک نشده به جای مانده از جنگ تحمیلی انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل تا 24 ساعت پس از وقوع آتش سوزی منطقه را تحت مراقبت و نگهداری خود قرار دادند.

نجفی خاطرنشان کرد: گزارش های تکمیلی حاکی از آن است که این آتش سوزی مساحتی به وسعت 20 هکتار را سوخته و به پوشش گیاهی و علف های منطقه آسیب رسانده و 10 درصد از درختان جنگلی منطقه مذکور از بین رفته است. آسیب دیده.

وی افزود: با توجه به خسارت وارده به درختان جنگلی، از ماه آینده فعالیت های احیای جنگل ها با مشارکت مردم و دوستداران طبیعت و با حفاظت از منطقه و بذرکاری آغاز شود.

نجفی بیان کرد: علت آتش سوزی در منطقه ناودر، آتش گرفتن مراتع و بی احتیاطی گردشگران بوده است.

وی افزود: در این عملیات تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی و افراد حاضر در عملیات بر اثر گرما، دود و انفجار مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند اما حال عمومی آنها خوب است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید