آتش سوزی «پوست» یکی از مهم ترین عوامل آتش سوزی است/ 30 نیروی بومی برای اطفای حریق منابع طبیعی سازماندهی شدند.


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842558

به اطلاع رئیس اداره مدیریت منابع طبیعی و حوضه آبریز استان کرمانشاه می رساند.

شهاب شیرزادی با بیان اینکه آتش سوزی پاشار یکی از مهم ترین عوامل آتش سوزی مراتع بوده است، گفت: 30 واحد کمکی محلی در کرمانشاه برای مهار آتش سوزی احتمالی منابع طبیعی راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب شیرزادی به مرصادنیوز گفت: در سال 1400 چهار مورد آتش سوزی جنگل داشتیم که طی آن 14 هکتار از جنگل ها در آتش سوخت.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان جنگل ها و وزارت جهادکشاورزی، آتش سوزی مراتع و جنگل های کرمانشاه در سال 1400 نسبت به سال 99 38 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: این کاهش آتش سوزی ممکن است دلایل خاصی داشته باشد که یکی از مهمترین آنها افزایش آگاهی و فرهنگ مردم منطقه و تجهیزات منابع طبیعی و سیاست های “.

وی از ساماندهی نیروهای کمکی منابع طبیعی در شهر کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این منظور 30 ​​نفر از افراد بومی را در قالب 5 تا 6 گروه و این 30 نفر را به عنوان نیروهای کمکی منابع طبیعی در زمان آتش سوزی طبقه بندی کردیم. منابع در منطقه وجود دارد، آتش را کنترل کنید. زیرا این نیروهای بومی نقش موثری در کاهش آتش سوزی دارند.

شیرزادی با اشاره به اینکه این گروه ها به تفکیک بخشداری و دهیاری ها ساماندهی می شوند، خاطرنشان کرد: این افراد با قرارداد موقت 6 تا 8 ماهه فعالیت آن ها از ابتدای فصل تابستان آغاز شده و تا پایان آبان ماه با شروع اولین بارندگی، قرارداد خود را امضا می کنند. نیز لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این افراد تمهیداتی مانند تجهیزات انفرادی، قمقمه، لباس آتش نشانی، کفش، کوله پشتی و دمنده در نظر گرفته شد که به این معناست که در شهر کرمانشاه 12 دمنده داریم.

شیرزادی گفت: در حوزه استحفاظی کرمانشاه چندین منطقه حساس داریم که مهمترین آنها سرفیروزآباد است که دو روستای عثمانوند و جلالوند و 7 روستا دارد.

وی به مهم ترین عوامل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع اشاره کرد و گفت: انبوه جنگل ها در این مناطق، عوامل طبیعی، بی توجهی مردم محلی، تفاوت های قومیتی و بی توجهی گردشگران از مهمترین عوامل بحران آتش سوزی است. . .

رئیس اداره مدیریت منابع طبیعی و جمع آوری آب استان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون تنها یک مورد آتش سوزی در منطقه عثمانوند به دلیل بی احتیاطی یک گردشگر داشتیم که در کمتر از یک ساعت خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه اوج آتش سوزی ها در مرداد و شهریور ماه رخ داده است، گفت: مهمترین دلیل آن آتش زدن مراتع توسط کشاورزان است که می تواند باعث گسترش آتش شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید