سایه سنگین آتش سوزی تالاب خورالعظیم بر سر خوزستانی هاست/ با احداث میدان نفتی تالاب را ویران کردند.


ساعت: 15:10
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885625

قاسم ساعدی گفت: طرح توسعه میدان نفتی سهراب در حال اجراست و می خواهیم از خشک شدن تالاب هورالعظیم و تکرار مشکلاتی که در سال های اخیر در میادین نفتی آزادگان جنوبی و شمالی رخ داد و بخشی از تالاب را تخریب کرد، جلوگیری کنیم. زمین باتلاقی. وارد میدان شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در گفت و گو با خبرنگار رهیاب در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در تالاب هورالعظیم گفت: منشأ این آتش سوزی در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار این دود به سمت مرزهای ایران مشکلات تنفسی را برای ساکنان خوزستانی ایجاد کرد.

وی افزود: از زمان شروع آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مکاتبات متعددی با وزارت امور خارجه و سازمان مشترک حفاظت محیط زیست برای اطفای این آتش سوزی با کشور عراق انجام شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه با بیان اینکه سایه سنگین این دودها بر سر مردم این دو شهرستان باعث اختلال در زندگی مردم شده است، گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته مجوزهای لازم را برای ورود آتش ایران دریافت می کنند. امکانات و تیم های جنگی در مرزها ما عراقی هستیم تا آتش را کنترل کنیم.

ساعدی درباره احداث میدان نفتی سهراب در تالاب خورالعظیم نیز گفت: طرح توسعه میدان نفتی سهراب در حال اجراست و باید از خشک شدن تالاب خورالعظیم جلوگیری کنیم و مشکلاتی را که در مناطق نفتخیز جنوب پیش آمده تکرار کنیم. و آزادگان شمالی در سالهای اخیر تالاب را تخریب کردند. وارد میدان شدیم.

وی ادامه داد: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز با اعزام کارگروه خود از منطقه بازدید خواهد کرد و مقرر شد این سازمان طی جلسه ای با وزارت نیرو تذکرات کتبی و قانونی لازم را به مدیران ابلاغ کند.

نماینده دشت آزادگان و هویزه خاطرنشان کرد: هرگونه ارتباط در میادین جدید نفتی باید با احداث روگذر انجام شود و احداث جاده لغو شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید