آتش سوزی های جنگلی در کالیفرنیا هزاران خانه را آواره و صدها خانه را ویران کرده است

آتش سوزی در آسیاب اندکی قبل از ساعت 13:00 روز جمعه به وقت محلی در شمال وید، شهری با 2600 ساکن در 402 کیلومتری شمال سانفرانسیسکو آغاز شد. شعله های آتش سپس به محله لینکلن هایتس سرایت کرد و تعداد قابل توجهی از خانه ها در آتش سوخت و ساکنان مجبور به فرار شدند.

در پی این حادثه ۲ نفر به مرکز درمانی مرسی شستا منتقل شدند. حال یکی از آنها پایدار است و دیگری به مرکز پزشکی یو سی دیویس منتقل شد و در آنجا بخش سوختگی دارد.

رئیس آتش نشانی فیل آنزو گفت که خدمه به طور شبانه روزی برای محافظت از سازه ها در Wade و در یک بخش فرعی در شرق به نام Carrick Addition کار می کنند.

او گفت: طوفان آتش سوزی Millfire با خطرات زیادی همراه است. در مسیر این طوفان خانه های زیادی وجود دارد».

شرایط آب و هوایی در طول شب بهبود یافت و آتش نشانان توانستند آتش را مهار کنند، اما آتش سوزی دیگری، آتش سوزی کوهستانی که در شمال غربی Weed در روز جمعه رخ داد، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

انزو تخمین زد که حدود صد خانه و ساختمان دیگر در آتش آسیاب ویران شد و هزاران نفر از خانه های خود رانده شدند.

به گفته PacificCorp، در حوالی زمان شروع آتش سوزی، قطعی برق گزارش شد که حدود 9000 مشتری را تحت تاثیر قرار داد و چندین هزار نفر را تا اواخر شب بدون برق گذاشت.

این سومین آتش سوزی بزرگ جنگلی در چند روز گذشته در کالیفرنیا بود که اکنون با موج گرما به آن دامن زده است. پیش بینی می شود طی چند روز آینده دمای هوا در بسیاری از مناطق به بیش از 37.7 درجه برسد.

کالیفرنیا در چند سال گذشته دچار خشکسالی عمیق بوده است.

دانشمندان می گویند بحران آب و هوا در سه دهه گذشته غرب را گرمتر و خشک تر کرده است و همچنان بر اقلیم تأثیر می گذارد و آتش سوزی های جنگلی را مکرر و مخرب تر می کند.

در طول پنج سال گذشته، کالیفرنیا برخی از بزرگترین و مخرب ترین آتش سوزی های جنگلی در تاریخ ایالت را تجربه کرده است. از سال 2014، وید شاهد سه آتش سوزی بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید