آتش سوزی بزرگ در اردوگاه مسلمانان روهینگیا؛ هزاران نفر آواره شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هزاران مسلمان روهینگیا روز یکشنبه پس از آتش گرفتن بخش هایی از یک اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی خانمان ماندند.

به گزارش وب سایت خبری الجزیره، حدود 850 هزار مسلمان روهینگیا که بسیاری از آنها از سرکوب نظامی سال 2017 در میانمار گریختند، اکنون در اردوگاه هایی نزدیک مرز رولویا در بنگلادش زندگی می کنند.

کامران حسین، سخنگوی پلیس بنگلادش که امنیت اردوگاه پناهندگان را اداره می کند، گفت: «حدود 1200 خانه به آتش کشیده شد.

او گفت که آتش از کمپ 16 شروع شد و به پناهگاه های بامبو و برزنت سرایت کرد و بیش از 5000 نفر را بی خانمان کرد. وی افزود: این آتش سوزی ساعت 16:40 دقیقه به وقت محلی رخ داد و حدود دو ساعت مهار شد.

محمد شمسود دوزا، یک مقام دولتی بنگلادش که مسئول امور پناهندگان است، گفت که نیروهای امدادی کنترل آتش را به دست گرفته اند. وی افزود: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. آتش سوزی دیگری یکشنبه گذشته در مرکز پزشکی پناهندگان کووید-19 در یکی دیگر از کمپ های پناهندگان در این منطقه رخ داد و خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

14001019001029 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

بنگلادش از پذیرش پناهجویانی که از مرز میانمار گریخته اند اما در ایجاد مسکن دائمی برای آنها موفق نبوده استقبال کرده است.

پناهجویان روهینگیا سال ها برای پناه بردن به کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی سفر کرده اند. ماه گذشته، اندونزی به یک قایق پر از پناهجویان روهینگیا که در سواحل سرگردان شده بودند پناه داد.

بارندگی‌های شدید در بنگلادش اخیراً به سیل‌های عظیم و رانش زمین تبدیل شده و هزاران مسلمان روهینگیا را در اردوگاه‌های جنوب شرقی آواره کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید