آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا/ به هزاران نفر دستور تخلیه داده شد

دنیل پترسون، سخنگوی جنگل ملی سیرا گفت: دستور تخلیه حدود 6000 نفر از ساکنان روستاها، شهرک ها و شهرهای اطراف این پارک صادر شده است.

اداره جنگلداری و حفاظت آتش کالیفرنیا افزود: گسترش سریع این آتش سوزی به چالشی برای آتش نشانان تبدیل شده است. تا روز شنبه، آن آتش سوزی 10 ساختمان مسکونی را ویران و 5 ساختمان دیگر را تخریب کرد و حدود 2000 ساختمان دیگر را تهدید کرد.

این آتش سوزی همچنین مقامات آمریکایی را مجبور به بستن چندین جاده و بزرگراه در کالیفرنیا کرد.

حدود 400 آتش نشان به همراه بالگرد و هواپیما در تلاش برای مهار این آتش هستند.

کالیفرنیا در سال‌های اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌تر و مرگبارتر بوده است. تغییرات آب و هوایی، همراه با خشکسالی، مناطق غربی آمریکا را در 30 سال گذشته بسیار گرمتر و خشک تر کرده است.

دانشمندان گفتند که شرایط جوی همچنان شدیدتر خواهد شد و آتش سوزی ها به شکلی مخرب و شدیدتر رخ خواهند داد.

به گزارش ایرنا، همزمان با افزایش دمای هوا در آمریکا، آتش سوزی جنگل های این کشور از جمله ایالت آیداهو تاکنون ده ها هزار هکتار از زمین ها را سوخته و 7 نفر را به کام مرگ کشانده است.

موج گرمای خطرناک ایالت های جنوب مرکزی تا شمال شرقی را درنوردید و زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس گزارش ها، نزدیک به 100 میلیون آمریکایی در معرض هشدار موج گرما هستند.

سازمان‌های هواشناسی آمریکا هشدار داده‌اند که دمای هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور از ۳۸ درجه سانتی‌گراد فراتر خواهد رفت و رطوبت بالا، تحمل گرما را دشوار می‌کند.

دانشمندان هشدار داده اند که ایالت های ایالات متحده هزاران مایل دورتر از کانون های آتش سوزی در غرب با خطر فزاینده آتش سوزی روبرو هستند زیرا گرمایش زمین دسترسی به پناهگاه های امن را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید