آتش سوزی بالای سد مهاباد ساختگی است/ آتش سوزی در محوطه سد برای از بین بردن علف های هرز و جلوگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته است.


ساعت: 23:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912509

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی مهاباد در مجلس خبر آتش سوزی سد تاج مهاباد که در برخی از شبکه های معاند منتشر شده است را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلیمان پاکزاد معاون امنیتی انتظامی استان مهاباد گفت: آتش سوزی در منطقه تاج سد مهاباد به منظور از بین بردن علف های هرز و جلوگیری از حوادث احتمالی توسط اداره امور آب مهاباد مهار شد. آتش سوزی تاج سد مهاباد تکذیب شد.

وی تصریح کرد: اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و برخی شبکه های معاند درباره آتش سوزی تاج سد مهاباد صحت ندارد و برای تشویش اذهان عمومی و استفاده از آن به نفع دشمنان است. .

رئیس اداره نگهداری سد مهاباد نیز معتقد است: آتش سوزی ناشی از خشکی چمن و زباله در حاشیه سد این شهرستان تهدیدی برای تاسیسات سد نیست.

خالد رحمانی تصریح کرد: همه ساله در این فصل که سطح آب سد به حداقل می رسد، زباله ها و علف های خشک شده نزدیک بالای سد جمع آوری و توسط کارگران منطقه تخریب می شود.

وی ادامه داد: امروز طبق روال عادی هر سال این اقدام برای تمیز نگه داشتن محدوده سد مهاباد انجام شد اما مقداری از چمن های خشک نیز دچار آتش سوزی شد که کارکنان آن را تحت کنترل قرار دادند و خطری برای تاسیسات سد وجود نداشت. .

برخی کانال ها در خبرها مدعی شدند که توربین های سد مهاباد آتش گرفته و به احتمال زیاد دیواره های سد فرو می ریزد و بخشی از شهر مهاباد زیر آب می رود.

دیدگاهتان را بنویسید