هدف دشمن از بین بردن همبستگی ملی و از بین بردن نظم اجتماعی ایران قدرتمند و مستقل است


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903235

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مشکل حجاب نیست، مشکل همبستگی و وحدت ملی ما فروپاشی نظم اجتماعی ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صدا و سیما ، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خطبه های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک هفته ی اکبر گفت وحدت و گفت: هفته وحدت، هفته تحکیم وحدت. ، اصول و ارکان اقتدار امت اسلامی.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فردی است که در پرتو توحید حلقه پیوند ملک و ملکوت است و حضرت محمد(ص) راه را برای ارتقای زندگی اجتماعی هموار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز استاندارد ملی و قانون شورای اسلامی که در سال 1395 به تصویب رسید، اظهار داشت: پس از تصویب مجلس، روز استاندارد ملی و قانون شورای اسلامی شهر به تصویب رسید. جایگاه این نهاد به یک سازمان ملی تحت مدیریت ریاست جمهوری ارتقا یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد دولت فعلی و رئیس سازمان ملی استاندارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: سازمان ملی استاندارد، نهاد رسمی و حاکمیتی در کشور است که وظیفه سیاستگذاری، نظارت و مدیریت خوب بر نظام استاندارد کشور در راستای به روز رسانی استانداردها و ارتقای کیفیت و افزایش را بر عهده دارد. کارایی و بهبود روش های تولید و کیفیت کالا و ارائه خدمات شایسته ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه مسئولیت سازمان استاندارد را بسیار مهم برشمرد و گفت: علاوه بر این مسئولیت مهم کنترل کیفیت کالاهای صادراتی، کالاهای صادراتی مشمول استانداردهای اجباری و کیفیت کالاهای وارداتی با هدف حمایت و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی از وظایف این نهاد ملی بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اجرای ماده 14 قانون استاندارد و اینکه مسئولان این سازمان در صورت رعایت آن به 50 درصد تعهدات خود در قبال مردم عمل کرده اند، تصریح کرد: تدوین، به روز رسانی و نظارت بر اجرای آن. استانداردهای مصرف بهینه انرژی مشارکتی دستگاه های تخصصی متصل منطبق بر استانداردهای روز دنیا و الزامات کشور از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مصرف روزانه انرژی معادل 6 میلیون بشکه نفت خام در کشور، مصرف بی رویه انرژی را یکی از اساسی ترین مشکلات کشور دانست.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: سازمان استاندارد مسئول است و رئیس جمهور محترم باید اجرای این وظیفه را مطالبه کند.

در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به سفر معاون اول رئیس مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای شمال، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران. وی گفت: در تمام نقشه های بین المللی جهان نام دریای شمال دریای قزوین است که ما از آن چشم پوشی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: ایران در دریای شمال از موقعیت ویژه ای برخوردار است و حدود 900 کیلومتر از ساحل شمالی- جنوبی دریای راهبردی شمال متعلق به ایران است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایران به عنوان کریدور شمال و جنوب تنها نقطه ارتباطی چهار کشور مهم در مرز دریای شمال با خلیج فارس است و ثالثا مهم ترین و نزدیک ترین گذرگاه محسوب می شود. برای این کشورها برای دسترسی به آب های آزاد و شرق آسیا.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت موقعیت استثنایی و ژئوپلیتیکی خود می تواند با سرمایه گذاری مشترک نقش مهمی در حوزه حمل و نقل، توسعه راه آهن و نیروی دریایی ایفا کند. از کشورهای حاشیه دریای شمال.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: معاون اول رئیس جمهور کشورمان در مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای شمال که تشکیل کمیته همکاری های اقتصادی حمل و نقل، ترانزیت، تعرفه ها بود، پیشنهادات مهمی ارائه کرد. و تجارت به منظور ایجاد زمینه سرمایه گذاری مشترک در کارهای زیربنایی از جمله بنادر، کشتیرانی، راه آهن و یکسان سازی و هماهنگی نرخ حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی از جمله این پیشنهادات بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز پیشنهاد تشکیل دبیرخانه ای را در این مجمع برای اطمینان از بهره برداری از این ظرفیت ها داد.

با اشاره به توانمندی های برجسته ایران در حوزه دریای شمال و خلیج فارس، اشاره می کنم که دریای شمال بزرگ ترین و مهم ترین دریاچه جهان است که ایران 900 کیلومتر نوار ساحلی روی آن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: این دریا با حدود 50 میلیارد بشکه نفت، 9 تریلیون متر مکعب گاز و نزدیک به 300 میلیون نفر در حاشیه دریای شمالی این دریا از موقعیت بسیار ویژه ای برخوردار است. دریا

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت دریای شمال می تواند با سیاست های توسعه ای منطقه منجر به ایجاد یک نیروی بزرگ سیاسی و امنیتی در این دریا شود که در چشم همگان است، گفت: رئیس جمهور محترم

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت استراتژیک خلیج فارس گفت: در سال 1359 در سخنرانی خود در دانشگاه جرج تاون آمریکا، معاون امور خارجی رئیس جمهور درباره خلیج فارس گفت: اگر فرض کنیم که جهان یک دایره در سطح است و اگر بخواهیم مرکز این دایره مسطح را مشخص کنیم، قطعاً می توان متوجه شد که آن خلیج فارس است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شما فکر می کنید غرب با از دست دادن این نقطه استراتژیک می تواند ساکت بنشیند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: این مقام آمریکایی تداوم سلامت اقتصادی دنیا را در هیچ کجا بهتر از خلیج فارس نمی بیند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی مرکز حساس و ژئوپلیتیکی جهان یعنی خلیج فارس را از سلطه انگلیس و آمریکا خارج کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: امروز ایران و کشورهای مسلمان دوست حاشیه خلیج فارس تامین کننده امنیت در این منطقه حساس و استراتژیک هستند.

امام جمعه تهران افزود: خلیج فارس 63 درصد از ذخایر نفت جهان و 30 درصد از ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد، ذخایر گاز شناخته شده جهان در این خلیج قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: اخیراً وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است که جهان به زودی برای تامین ۶۵ درصد نفت مورد نیاز خود به خلیج فارس وابسته خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: این ظرفیت ایران اسلامی با حدود 2800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور و ملت بزرگ ایران و جوانان عزیز و گرانقدر است. سرمایه های اصلی کشور بدانید که ایران مستقل، مقتدر و دارای نظام سیاسی است، غرب و اردوگاه استکبار حافظ منافع ملی و وحدت ملی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه بر استفاده از ظرفیت دانشجویان برای پیشرفت علم و دانش و توسعه کشور تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت کارشناسان دانشگاه به خوبی استفاده شود و این امر مجمع متخصصین که در همه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های ردیف اول کشور است. باید موتور اقتصاد شود و اقتدار دیگری برای ملت بزرگ ایران ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از خطبه دوم نماز جمعه به حوادث اخیر کشور پرداخت و گفت: اتفاقاتی که این روزها شاهد آن هستیم بی شک پویا است. ، یک نظام سیاسی قدرتمند و موثر که به درک درست چالش های امنیتی می اندیشد. سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر دوش ماست و دانستن توطئه ها و نقشه های دشمنان راهی برای ایجاد قدرت برای ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همان گونه که دفاع مقدس میدانی برای به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته، عزم و اراده و خستگی ناپذیری مردم، خودباوری ملی، وحدت ملی، خودکفایی دفاعی و اقتدار معنوی و جهش علمی شد. وی محور مقاومت و جهان اسلام را برای شکل‌گیری قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هموار کرد و همچنین شبکه فرهنگی، شبکه امنیتی و دفاعی در هم تنیده، مؤثر و قدرتمند را تشکیل داد. جهان از دریای عمان تا دریای مدیترانه، حوادث روزهای اخیر زمینه ساز تجربه و اعتلای جایگاه ملت ایران شده و جوانان این سرزمین راه را برای ملتی غیرقابل تصور هموار خواهند کرد.

خطیب موقت در نماز جمعه این هفته تهران گفت: دشمنان اسلام بدانند و دوستان ایران اسلامی خرسند باشند که این اتفاقات اخیر زمینه ساز افزایش حیثیت سیاسی ایران است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بر همبستگی مردم برای عبور از بحران ها و توسعه کشور تاکید کرد و افزود: زبان، دین، فرهنگ هویت ملی و عرف ملی ملت ایران را کلید همبستگی مردم دانست و گفت: اتاق های تئوری. دستگاه های اطلاعاتی پنتاگون این ارکان را هدف قرار داده اند و عناصر اصلی وحدت ملی کشور و جوانان ما باید هوشیار باشند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مشکل حجاب نیست، مشکل همبستگی و وحدت ملی ما فروپاشی نظم اجتماعی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: اگر امروز می بینید که جهان اسلام در این محل وحدت است، محور مقاومت با این عناصر اساسی شکل می گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت ایران با هویت ملی، آداب و رسوم ملی، آداب و سنن ملی و دین خود به هم مرتبط است و ما باید این اصول را رعایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: یکی از مسئولیت های مهم و کلیدی نیروی انتظامی کشور که باید مقتدر باشد با توجه به اینکه امروز پلیس در امر امنیت بر عهده دارد نظم و آسایش عمومی، حفظ این ارزش ها و اصول است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: صیانت از اصول و مبانی همبستگی اجتماعی رسالت پلیس است و دشمنان می خواهند پلیس مقتدر در کشور ما حضور نداشته باشد تا از این مبانی در عرصه های خود حفاظت کند. وظایف قانونی».

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امنیت ملت ایران در گرو همبستگی ملت ایران است گفت: اقتدار و امنیت جهان اسلام در گرو همبستگی جهان اسلام است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وحدت ملی و وحدت اسلامی دو راهکار مقام معظم رهبری برای تحقق این اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید