دشمنان خواهان از بین بردن وحدت و آرامش در ایران اسلامی هستند/ دشمن تحمل ایران قدرتمند و مستقل را ندارد


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901702

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در خصوص موضوعات این روز سخنرانی کردند که به شرح زیر است.


دشمنان می خواهند وحدت و آرامش را در ایران اسلامی از بین ببرند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: آشوب ها و اغتشاشات رخ داده در کشور به وضوح نشان داده است که دشمن هدف دیگری جز تسلط بر مردم ندارد. ایران و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در این امور زنان را ابزاری برای تحقق اهداف پلید خود با پیوستن به این گروه قرار دادند، اما با درایت و هوشیاری مردم شکست خوردند و باز هم شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم حفظ وحدت و برادری در جامعه تاکید کرد. اگر مردم با هم باشند، دشمنان هرگز نمی توانند برنامه ها و اهداف خود را محقق کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: مردم در سراسر آذربایجان غربی با حفظ وحدت و همدلی توانستند با نقشه های شوم دشمنان مقابله کنند و از هستی نظام اسلامی پاسداری کنند.

قریشی گفت: هیچ کس در هیچ زمانی نباید از تفرقه و جدایی شیعه و سنی صحبت کند زیرا این هدفی است که دشمن به دنبال آن است و در نهایت به تحقق خواسته های دشمنان می انجامد. خوشبختانه مردم ما همواره با حفظ وحدت دشمنان را شکست داده اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم هوشیاری مردم در برابر اخبار مربوط به معاند و شبکه های ضدانقلاب تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر به وضوح دیده شده که شبکه های معاند و عربستان در تلاش برای انتشار هستند. اخبار جعلی و در صدد بر هم زدن وحدت و صلح در ایران اسلامی است. مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند و از گرفتار شدن در دام این شبکه ها و اخبار خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه همچنین در خصوص روز ملی روستا تصریح کرد: مدیران باید برای ارائه خدمات مناسب به روستائیان و عشایر تلاش کنند چرا که اقتصاد روستا برای جامعه بسیار مهم است.

وی همچنین به زلزله شهر هوی آن اشاره کرد و گفت: در این منطقه باید تمام تلاش مسئولان برای رفع نیازهای مردم معطوف شود و به جبران خسارات و ساخت و سازها توجه کنند. خانه های زلزله زدگان در کوتاه ترین زمان ممکن.

حجت الاسلام قریشی در پایان سخنان خود با ابراز تاسف از وضعیت نان در شهرستان ارومیه و کمبود نان در نانوایی ها که مردم را با مشکل مواجه کرده است، گفت: مسئولان برای رفع سریع این مشکل چاره اندیشی و اقدام کنند. .


اتحاد مسلمانان رمز پیروزی در برابر دشمنان است


حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته فرج گفت: فرج به عنوان نیرویی نجات بخش، انقلابی و ایثارگر در تمامی بحران های تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشید. ..


امام جمعه میاندوآب افزود: نیروی انتظامی همواره رهبری و دوستی خود را به مردم نشان داده و امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورده است..


وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: حق با وحدت و یگانگی و باطل با تفرقه و اختلاف ظاهر می شود.


حسن زاده با بیان اینکه حاکمان اسلامی از ابتدای اسلام همواره به دنبال وحدت بوده اند، تصریح کرد: اما بر خلاف استکبار همواره به دنبال تفرقه برای حکومت و رسیدن به اهداف خود بوده اند.


امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: نقشه و توطئه استکبار ایجاد تفرقه و اختلاف برای تسلط بر کشورهای مسلمان است و بنابراین اگر کشورهای مسلمان متحد باشند، آمریکا و استکبار جهانی نمی توانند در منطقه حضور داشته باشند.


وی با تاکید بر هوشیاری در برابر دشمنان، افزود: نباید در میدان دشمن ساده لوحانه بازی کرد، بلکه باید هوشیار بود و توطئه آنها را خنثی کرد.


حسن زاده در ادامه با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را احمق آفرید گفت: آنها با برخی از کارهای خود باطن خود را نشان دادند.


امام جمعه میاندوآب نیز بر لزوم قدردانی تاکید و تصریح کرد: باید قدردان باشیم تا دچار مشکل نشویم، باید قدردان نعمت نیروهای نظامی و انتظامی باشیم که برای امنیت ما تلاش می کنند و البته از آنها به خوبی تقدیر می کنیم. و تا آخرین قطره خون پشت روستا حرکت خواهیم کرد.


حسن زاده به اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه یک نماز مذهبی، سیاسی و ضد دشمن است و بزرگترین اجتماع مسلمانان است که هر هفته تکرار می شود.


وی با اشاره به اهمیت ازدواج برگزیده افزود: ازدواج برهنه باید در جامعه تشویق شود..


امام جمعه میاندوآب نیز با بیان اینکه مؤمن باید هوشیار و بصیر باشد و مورد گمراهی دشمنان و منافقان قرار نگیرد، تصریح کرد: دشمنان اسلام با تفرقه و ترویج فساد و بی بند و باری کشور اندلس را نابود کردند و بر مسلمانان واجب است که آگاه باش..


دشمن نمی تواند ایران قدرتمند و مستقل را تحمل کند

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن هفته فرج گفت: نیروی انتظامی نیرویی است که نظم و قانون جامعه به آن وابسته است.

امام جمعه چهاربرج افزود: نیروی انتظامی حافظ امنیت، جان و مال کشور از مرزها تا شهرها و روستاها است.

وی در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جشن دانش آموختگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: یکی از پیام های مهم این حضور و سخنرانی خنثی سازی مشکلات احمقانه و ناامید کننده روحی و روانی دشمن در جنگ گسترده و پست حیرت انگیز رهبر معظم انقلاب و حضور مقتدرانه ایشان در پادگان فراجا و سن با دیدن نیروها و ایستادن حدود یک ساعته نشان از سلامت جسمانی ایشان دارد.

جلالی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حوادث چند روز اخیر بیش از هر چیز به سازمان انتظامی کشور، بسیج و مردم ایران ظلم شد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه ملت ایران مظلوم اما قدرتمند است، تصریح کرد: مولای خود علی (علیه السلام) که قوی ترین و مظلوم ترین بود، مانند مولای متقیان، مانند امیرالمومنین علیه السلام اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حادثه دختر جوانی فوت کرد. ; خب، حادثه تلخی بود، دلمان هم سوخت، اما واکنش بدون تحقیق به این حادثه این نبود که عده ای بیایند: خیابان را خطرناک کنید، قرآن را بسوزانید. برداشتن حجاب از سر زن محجبه; مسجد و حسینیه را به آتش کشیدند. بانک را آتش زدند، ماشین های مردم را به آتش کشیدند، این اقدامات عادی نبود و نشان می داد که آنها برای شورش آماده می شوند.

وی با بیان اینکه این برنامه ریزی در پشت صحنه اغتشاشات کار آمریکا، رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و پیروان آنها بوده است، گفت: عوامل، مزدوران و کارگران آنها، عده ای از ایرانیان خائن که در خارج از کشور هستند به آنها کمک کردند.

جلالی با اشاره به اینکه دشمن نمی تواند ایران قدرتمند را تحمل کند، تصریح کرد: انگیزه آنها این است که احساس می کنند کشور به سمت یک قدرت فراگیر پیش می رود و نمی توانند تحمل کنند.

امام جمعه چهاربرج افزود: برای توقف این حرکت، علیه نظام اسلامی و بخشهای مختلف برنامه ریزی کردند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنان تنها مخالف جمهوری اسلامی نیستند، مخالف ایران هستند، تصریح کرد: دشمنان تنها با جمهوری اسلامی ایران مخالفند. مخالفت با ایران قدرتمند و مستقل، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بحث بحث حجاب و بی حجابی نیست. نبرد برای مرگ یک دختر جوان نیست، بلکه برای اصل استقلال و جایگاه و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

جلالی با تاکید بر اینکه اکنون وظیفه اصلی ما جهاد تبیین است که اکنون یک وظیفه عینی و فوری است، تصریح کرد: باید اقتدار ایران اسلامی و تضعیف دشمن را تبیین کنیم.

امام جمعه چهاربرج افزود: اگر به وضعیت آمریکا در این 40 سال در منطقه نگاه کنیم، می بینیم که از نظر نفوذ نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، اعتبار آمریکا در منطقه از بین رفته است و فقط ایران اسلامی نمی گوید. مرگ بر آمریکا بسیاری از کشورهای دیگر با ایران توافق کرده اند.

وی گفت: امروز هیچ یک از متحدان آمریکا در منطقه امن نیستند و دلیل آن هم این است که آمریکا همه امکانات منطقه را در اختیار داشت و هیچکس آمریکا را تحریم نکرد.

جلالی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز قدرتمند و مستقل شده است، گفت: قبل از انقلاب سگ های آمریکایی را بر زن و مرد ایرانی ترجیح می دادند و عزت ایران و ایرانی را زیر پا می گذاشتند، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز اصرار دارند که باید این کار را انجام دهند. برای مذاکره و شناخت اقتدار و عزت ایران پای میز مذاکره بیایند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: آمریکا با همه امکانات ضعیف‌تر می‌شود و ایران با کمبود امکانات قوی‌تر می‌شود و این در حالی است که ایران در این ۴۰ سال در محدودیت‌ها و محاصره اقتصادی جهانی قرار داشته است.

وی گفت: قبل از انقلاب بیگانگان بدون اطلاع شاه در ایران می آمدند و جلسات برگزار می کردند اما اکنون اگر کشوری اشتباه کند از پاسخ تند ایران می ترسد.

جلالی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از سراسر جهان نمازگزار دارد و رهبر انقلاب تنها در یمن 10 میلیون نمازگزار دارند، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی از سراسر جهان نمازگزار دارد. آنها با جان و مال خود به دین و اسلام خدمت می کنند. هیچ کس یا چند نفر نیست، این وظیفه همه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید از خدا بخواهیم و از او کمک بگیریم تا امتحانات را در دست بگیریم، افزود: در مرحله امتحان باید تصمیم بگیریم که اراده خدا را مقدم داشته باشیم یا خلق خدا یا خواسته های نفس.


اتحاد و حضور مردم در صحنه، توطئه دشمن را خنثی کرد

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های سیاسی مذهبی نماز جمعه گفت: امروز دشمن بهانه شهادت مهسا امینی را به دست آورد و با پیاده نظام خود در کشور به اموال مردم آسیب رساند. اعم از مساجد، قرآن، پرچم کشور و خانه، اموال را سوزاند. در شمال غرب و جنوب شرق کشور امنیت مردم توسط تجزیه طلبان به خطر افتاده بود. مهمترین هدف دشمن در این اغتشاشات اسلام گرایی، دولت ملت ایران و نظام اسلامی بود که بحمدالله در سایه اتحاد و همبستگی مردم و با حضور همه این اغتشاشات برطرف شد. ملت ایران در راهپیمایی روز جمعه و تجمع در روز شهادت پیامبر اکرم (ص) و موشک های نقطه زن سپاه خنثی شد.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر در واقع نیروی انتظامی سرکوب شد، اما با خویشتن داری توانستند اغتشاشات را کنترل کنند و امنیت جامعه اسلامی را بازگردانند. اما مردم ایران حمایت خوبی از پلیس نشان دادند. مردم برای کسانی که جانشان را می دهند ارزش قائل هستند اما به مردم عزیز امنیت می دهند.

وی تصریح کرد: در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز پانزدهم مهر به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است. امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دهقانان و عشایر عزیز تولید کننده شده اند و غذای مورد نیاز مردم را تامین می کنند، لذا امام در مورد عشایر عزیز می فرمایند: «عشایر ذخایر انقلاب هستند».

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته امام و مقام معظم رهبری از مسئولان رفع محرومیت از روستاها است. به همین دلیل دولت مردمی آیت الله رئیسی اعتبارات زیادی را برای رفع محرومیت روستاها اختصاص داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید