پیش بینی بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور / بارش باران در 5 جاده مهم کشور


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888528

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب برای کشور افزایش ابر ابری، بارش شدید باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید تا روز پنجشنبه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین حسین نهسین، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور امروز ۲۶ مرداد و روزهای بعد گفت: از روز گذشته در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویر. احمد، چهارمحال و بختیاری، کمربندی شرق خوزستان و شمال غرب فرس، افزایش ابر، بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: پیش بینی می کنیم حداکثر شدت بارش ها در مناطق چهارمحال و بختیاری، استان کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.

نهسین همچنین گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشورمان و همچنین در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی بارش موقت خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و شمال فارس افزایش ابر و بارش های پراکنده خواهد بود.

وی گفت: طی 3 روز آینده رشد ابر همرفتی و بارش موقت باران در نواحی بالاتر هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب را پیش بینی می کنیم.

نهسین افزود: طی پنج روز آینده در شرق کشورمان به ویژه در منطقه زابل و مناطقی از مرکز ایران وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و غبار پیش بینی می شود و در این مدت خیزش گرد و خاک را بر فراز استان پیش بینی می کنیم. کشورهای همسایه غربی که به مناطقی از ایران منتقل می شود و فاصله چندانی با غرب ایران نخواهد داشت.

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز سه شنبه تا پنجشنبه با افزایش سرعت باد در مناطق شرقی کشورمان وقوع طوفان و کاهش کیفیت هوا را برای این منطقه نیز پیش بینی می کنیم.

وی گفت: امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و تا سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. طی پنج روز آینده در شرق دریای عمان و از بعدازظهر سه شنبه تا پنج شنبه در غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

پیش بینی بارش در 5 جاده مهم کشور برای امروز

بارش ها چالوس، هراز، فیروزکوه، بزرگراه تهران – شمال و بزرگراه قزوین – رشت را در بر می گیرد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای امروز دوشنبه 26 مردادماه ضمن پیش بینی بارش باران در چالوس، هراز، فیروزکوه، بزرگراه تهران – شمال و قزوین – رشت، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می کند. در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، در جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، در نیمه غربی فارس، خراسان شمالی، اردبیل، کوه‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

در اطلاعیه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کاربران و مسافران خواست تا با دریافت اطلاعات به‌روز وضعیت جاده‌ها از سامانه‌های اطلاع‌رسانی ۱۴۱، احتیاط‌های لازم را در حین رانندگی رعایت کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.



دیدگاهتان را بنویسید