وضعیت آب و هوای امروز 4 فروردین 1402 / وزش باد در بیشتر نقاط کشور / در برخی استان ها بارش باران و رعد و برق

وضعیت آب و هوای امروز 4 فروردین 1402 / وزش باد در بیشتر نقاط کشور / در برخی استان ها بارش باران و رعد و برق

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش شدید باران و وزش باد شدید و همچنین افزایش گرد و خاک در برخی مناطق و همچنین نفوذ توده های گرد و غبار از کشور همسایه خبر داد.

صادق ضیائیان درباره جو کشور گفت: امروز پنجشنبه (4 فروردین) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز، مرکزی شامل استان های قزوین، البرز و تهران فعال است و باعث می شود. بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاطی موجب تگرگ نیز می شود.

وی افزود: همچنین در سواحل شمالی کشور به ویژه غربی افزایش ابر بارشی و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارندگی شمال چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و کوه های البرز مرکزی است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، بارش برف در مناطق مرتفع کشور پیش بینی می شود. وزش باد پدیده غالب امروزی در اکثر مناطق کشور است که در برخی مناطق باعث خیزش گرد و غبار می شود.

وی افزود: روز جمعه (5 فروردین) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی از سواحل دریای خزر به ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و البرز بارش باران و وزش باد خواهد بود. روز جمعه در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. در این روز در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز کاهش محسوس دما رخ می دهد و از ظهر شنبه (6 فروردین) به تدریج افزایش دما در این مناطق رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: از ظهر پنجشنبه و جمعه دور از انتظار نیست که توده گرد و غباری که در عراق تشکیل شده وارد مناطق غرب و جنوب غرب کشورمان شود. روز دوشنبه (8 فروردین) در شرق کشور به ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی افزود: روز شنبه جوی در اکثر نقاط کشور پایدار خواهد بود. به تدریج در طول شب با نفوذ جریانات شمالی خنک به سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش در گیلان آغاز می شود. در روز یکشنبه (7 فروردین) در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در کوه های مرکزی البرز و جنوب کرمان بارش باران و در بقیه نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: غرب خلیج فارس روز پنجشنبه مواج خواهد بود. از بعدازظهر جمعه و تا شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.» روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا مواج و یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (5 فروردین) نیمه ابری و در نقاطی وزش باد شدید با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 9 و حداکثر دمای 18 و در روز شنبه (6 فروردین) کمی ابری همراه با وزش باد و در نقاطی وزش باد شدید با حداقل دمای 10 و حداکثر 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به هر حال ضیائان گفت: امروز و فردا (24 و 25 فروردین) بندرعباس با دمای 35 و 36 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید