وضعیت آب و هوا امروز 16 تیر 1402 / بارش پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات مرکزی البر و 3 استان جنوبی / وزش باد و کاهش کیفیت هوا تا 5 روز آینده در شرق و شمال شرق

وضعیت آب و هوا امروز 16 تیر 1402 / بارش پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات مرکزی البر و 3 استان جنوبی / وزش باد و کاهش کیفیت هوا تا 5 روز آینده در شرق و شمال شرق

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی و 3 استان جنوبی کشور خبر داد.

امین حسین نهسین، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی امروز و روزهای آینده کشور گفت: امروز در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات … البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر همرفتی موجب رگبار پراکنده باران و رگبار و رعد و برق خواهد شد. برای فردا و پس فردا در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابری، بارش پراکنده باران در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی روزهای آینده خبر داد و افزود: شنبه در استان های ساحلی خزر، اردبیل، کوه های البرز، شمال شرق و غرب. آذربایجان افزایش ابر، در برخی نقاط بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود روز یکشنبه بارش ها در سواحل دریای خزر ادامه دارد.

نهسینه تصریح کرد: طی پنج روز آینده در مناطق شرقی کشور به ویژه در زابل، شمال شرق و مرکز وزش باد شدید خواهد بود که طوفان گرد و خاک را در پی خواهد داشت. وزش باد و گرد و خاک از جمعه تا شنبه در کمربند غربی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز ادامه دارد.

به گفته وی، روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر هیجان انگیز و ناآرام خواهد بود. تا پنج روز آینده در دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه در خلیج فارس مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: آسمان تهران تا پنج روز آینده صاف و آفتابی و در نقاطی وزش باد خواهد بود. حداکثر دمای 3 روز پایتخت 38 درجه و کمینه دمای هوا 26 درجه بالای صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید