در برخی نقاط کشور بارش باران خواهد بود / از شنبه وزش باد شمال شرق و شرق

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی با بیان اینکه امروز پنجشنبه در شمال غرب آذربایجان و کوه های شمال هرمزگان و جمعه در شمال شرق آذربایجان و اردبیل در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی پراکنده بارش و وزش باد خواهد بود، درباره وضعیت جوی کشور گفت: در شمال شرق کشور. و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار برقرار است.

وی همچنین در تشریح وضعیت آب و هوای روز شنبه ۱۹ تیرماه گفت: علاوه بر بارش های پراکنده در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل بارندگی خواهیم داشت. ، گیلان، مازندران و برخی از مناطق گلستان گاهی باران، رعد و برق و افت نسبی دما است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز یکشنبه بارش ها در غرب گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان ادامه دارد و در خراسان شمالی و خراسان شمالی وزش باد و کاهش نسبی دما خواهد بود. .

ضیائیان افزود: همچنین برای روز دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و برای روز سه شنبه در دامنه های البرز واقع در استان مازندران بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از روز شنبه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش یافته و به مناطق جنوب شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز سرایت می کند، افزایش گرد و غبار باعث کاهش دید و کیفیت هوا در برخی مناطق می شود. از این مناطق خواهد بود

ضیائیان همچنین گفت: شرق دریای عمان تا پنج روز آینده و دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا جمعه (18 تیرماه) صاف همراه با ریزگردها گاهی وزش باد همراه با وزش باد همراه است. حداقل دما 25 و حداکثر 38 درجه و در روز شنبه (10 تیرماه) مه صاف و رقیق، در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان گفت: امروز و فردا (8 و 9 تیرماه) اهواز با دمای 48 و 47 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7 و 6 درجه سانتیگراد خنک ترین است.

دیدگاهتان را بنویسید