تداوم بارش باران و برف در 20 استان کشور / پیش بینی وزش باد بارانی همراه با وزش باد برای پایتخت

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780039

سازمان هواشناسی با اعلام بارش و برف تا پایان هفته و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و بالا آمدن سطح رودخانه ها، وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک را طی دو روز آینده برای مناطق غربی و شرقی کشور پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ امروز در ارتباط با فعالیت سامانه بارشی در کشور، در نوار غربی کشور، در سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در سرما و. مناطق مرتفع

به همین دلیل امروز برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیار، بختیاری، غرب بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی.

فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران و استان های شمالی مانند همدان، مرکزی، کرمانشاه بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و مرتفع بارش برف خواهد بود. .

با توجه به فعالیت سامانه بارشی، سازمان هواشناسی نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی و دامی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی معابر به ویژه در گردنه های کوهستانی هشدار داد.

دوشنبه هفته جاری در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و رشته‌کوه‌های غربی البرز و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و سواحل خزر کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌شود. بارش در سایر نقاط کشور به وقت

روز چهارشنبه با آمدن موج بعدی در نوار شمالی باران خواهد بود. در این روز با گذر از سطح میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال غرب و به تدریج در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پیش بینی می شود. خواهیم بود.

روز پنجشنبه هفته جاری در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران و سمنان بارش خواهد بود.

فردا و پس فردا وزش باد در غرب، جنوب شرق و شرق کشور تشدید می شود و خیزش گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز متغیر تا ابری، در برخی نقاط وزش باد پراکنده و فردا متغیر ابری، بعد از ظهر با ابر متغیر و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین و اردبیل با دمای 9 درجه بالای صفر سردترین استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید