تداوم بارش برف و باران و وزش باد تا یکشنبه هفته آینده / نفوذ توده هوای سرد و کاهش 12 درجه ای از روز جمعه

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794160

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در شمال غرب رشته کوه های البرز و استان های ساحلی دریای خزر خبر داد و از نفوذ توده های هوای سرد و کاهش محسوس دما تا 12 درجه خبر داد و نسبت به کولاک در برخی استان ها هشدار داد. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، ارتفاعات البرز، دامنه های شمالی البرز و سواحل خزر، بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در استان های آذربایجان شرقی پیش بینی می شود. آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان. این شرایط باعث آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کولاک و مسدود شدن راه های کوهستانی می شود.

روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر بارش ها افزایش می یابد و در آن روز در شمال غرب، برخی مناطق غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی، بارش برف و باران و وزش باد و بارش پراکنده و برف در زاگرس مرکزی و جنوبی

شنبه هفته آینده در سواحل شمال غرب و شمال کشور و در برخی مناطق غرب، مرکز شهر، دامنه های زاگرس مرکزی و استان ها در دامنه های جنوبی البرز بارش باران و برف خواهد بود. همچنین در برخی از مناطق جنوب شرق کشور بارش، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که در ارتفاعات حاکم خواهد بود.

یکشنبه هفته آینده در شرق کشور، شرق دریای خزر و در شرق البرز بارش برف، باران و وزش باد خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود و راه اندازی سامانه بارشی کشور، نسبت به بارش برف و بارش شدید در برخی مناطق هشدار داد و خواستار آمادگی مسئولان برای مقابله با لغزندگی جاده ها، کاهش دید، کولاک، احتمال سیل، احتمال سیل، رعد و برق و رگبار و رعد و برق شد. احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد

بر اساس گزارش ها از امروز تا دوشنبه هفته آینده، با شروع سردی هوا، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می دهد.

سازمان هواشناسی همچنین درباره نفوذ توده های هوای سرد هشدار داد: این توده هوای سرد با کاهش محسوس بیش از 10 تا 12 درجه ای دما از اوایل جمعه هفته جاری تا ظهر دوشنبه هفته آینده و احتمال خسارت به محصولات زراعی و کشاورزی وجود دارد. ابزارها قابل پیش بینی هستند

این شرایط هواشناسی روز جمعه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شنبه آینده در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبی آذربایجان یکشنبه آینده در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، کوم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، ایلام، ایرمان فارس، بوشهر، یزد، سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و فردا و دریای خزر از امروز تا شنبه آینده طوفانی و طوفانی است.

آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد و ابر متغیر در بعدازظهر است و پیش بینی می شود بیشینه و کمینه دمای امروز پایتخت ۱۱ و صفر درجه باشد.

آسمان تهران از بعدازظهر فردا تا ظهر شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی به تدریج ابرهای متغیر همراه با وزش باد افزایش می یابد و از اواخر روز جمعه هفته جاری بارش های کوتاه مدت و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود. پیش بینی.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین و اردبیل با حداکثر دمای 4 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید