بارش باران و برف تا آخر هفته در شمال و جنوب / هوا 9 درجه سرد خواهد بود


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911870

سازمان هواشناسی گزارش داد: امروز در 12 استان کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش برف در ارتفاعات و تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی به تدریج آفتابی می شود و کاهش نسبی دما و وزش باد در این مناطق همراه با وزش باد شدید رخ می دهد.

برای استان های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

اواخر روز جمعه سامانه بارشی از کشور خارج می شود. فردا شنبه هفته آینده جو آرامی بر کشور حاکم خواهد بود. روز یکشنبه هوا در اکثر مناطق کشور آرام و تنها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، بارش برف در ارتفاعات و در نقاط همراه با تگرگ.

جمعه 27.08.1401: خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، خوزستان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، لرستان و نواحی شرقی و شمال شرقی سمنان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال سیلابی محدود جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال تاخیر پروازها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در مسافرت های خارج از شهر، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و حرکت عشایری، احتیاط در عبور از حاشیه جاده ها، آماده سازی زمستانی راه ها به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن مواد کشاورزی در فضای باز.

دیدگاهتان را بنویسید