هوا 12 درجه سردتر است / بارش برف و باران تا کی ادامه دارد؟

هوا 12 درجه سردتر است / بارش برف و باران تا کی ادامه دارد؟

روهر نه : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی از کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد و بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان پیش بینی هوای کشور گفت: امروز (26 آذر) بارش ها در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و شدت بارندگی در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، شرق خواهد بود. جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

وی افزود: ورود موج دیگری در شمال غرب، غرب شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران موجب بارش باران خواهد شد و شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی است. کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: بارش باران در روز دوشنبه (26 آذرماه) در غرب کشور، اردبیل، استان های ساحلی خزر غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از جنوب و جنوب شرق، شرق کشور و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان روز دوشنبه (۲۶ آذر) بارش ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و ارتفاعات شمالی خوزستان تشدید می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشوری خطرات هواشناسی در خصوص بارندگی ها در غرب کشور گفت: در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما، بارش باران و برف پیش بینی می شود. . “

وی افزود: روز سه شنبه 26 آذرماه این سامانه در جنوب غرب، برخی مناطق غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق استان های ساحلی خزر به ویژه در سواحل شرقی فعال می شود. تهران، بارش برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: شدت بارش ها در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و اوایل روز چهارشنبه (8 آذر) امسال این سامانه خارج از شرق کشور بوده و موجب بارش باران در جنوب شرق کشور می شود.

وی افزود: روز چهارشنبه 28 آذرماه با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب و شمال غرب کشور بارش برف در این مناطق آغاز می شود و در سواحل غربی دریای خزر نیز بارش پیش بینی می شود.

ضییان با اشاره به ناهمواری دریای خزر گفت: روز پنجشنبه (30 آذرماه) برای نواحی غربی و شمالی کشور بارش باران پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور جوی قوی و دریای خزر مواج و طوفانی در روزهای یکشنبه و دوشنبه (5 و 7 آذرماه) پیش بینی می شود. .

وی ادامه داد: تنگه هرمز و دریای عمان تا چهارشنبه 28 آذر و یکشنبه و دوشنبه 26 و 27 آذرماه از شرق خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه (28 و 29 آذرماه) در کل کشور مواج خواهد بود. خلیج فارس طوفانی و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هوای کشور با اشاره به کاهش دما به 12 درجه سانتیگراد گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (5 و 7 آذرماه) دمای هوا در شمال غرب به حدود 7 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش یافت. در سواحل خزر و در روزهای یکشنبه (5 آذر) تا سه شنبه (26 آذر) دمای هوا در دامنه های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (27 دی ماه) نیمه ابری و در بعدازظهر بتدریج ابری، گاهی وزش باد و اواخر وقت باران و پاره پاره می شود. برف با کمینه دمای 2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (8 دی) ابری، صبح مه خفیف همراه با بارش باران و در بعد از ظهر برف، به تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 ماه) بندرعباس با دمای 22 درجه سانتیگراد و تبریز با دمای 3 و -5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید