بارش برف در 2050 کیلومتری محورهای کوهستانی مازندران / ادامه بارش برف و باران

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801311

اسماعیل فولادی گفت: در 72 ساعت گذشته بیش از 2050 کیلومتر از زنبورهای کوهستانی در استان مازندران در 263 مرحله زیر برف رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: با توجه به کاهش دما و بارش برف طی دو روز آینده در مناطق کوهستانی، به تمامی رانندگانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی را دارند توصیه می شود قوانین و مقررات را رعایت کنند و از تجهیزات و تجهیزات ایمنی استفاده کنند. ، از جمله زنجیر روی چرخ.
وی ادامه داد: در حال حاضر 33 اکیپ راهداری در محورهای کوهستانی و مواصلاتی استان با استفاده از 250 ماشین آلات راهداری و 350 ماشین آلات راهداری حضور دارند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهای برفگیر مازندران را 3 هزار و 700 کیلومتر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 22 پاسگاه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز و آماده خدمت رسانی به مسافران و گرفتاران هستند.
وی ادامه داد: محورهای ارتباطی اصلی هراز، کندوان، سوادکوه، ساری – کیاسر و محورهای فرعی بلده – پل زنگوله نور، دو هزار و سه هزار تنکابن، اشکورات رامسر، عباس آباد – کلاردشت از جمله محورهایی بودند که برف روبی و عملیات نمک پاشی در آنها انجام شد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: هوای ملایم امروز دوشنبه 26 دی ماه سرد و بارانی گاهی همراه با وزش باد در دامنه و برف در ارتفاعات است.
احمد اسد افزود: بارش برف در کوه های غرب استان شدیدتر است و همچنان بارندگی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در محور کندوان بیش از 30 سانتی متر برف باریده است، گفت: میزان برف در ارتفاعات شرقی استان کمتر است و زمان بارش برف در این مناطق امروز اواخر وقت خواهد بود.
به گفته معاون توسعه و هواشناسی مازندران، فردا در نواحی غربی استان در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی همراه با بارش برف بارش می شود اما بلافاصله از شدت ناپایداری کاسته می شود و آسمان نیز بارندگی می کند. روشن باشد
اسعد ادامه داد: در نواحی مرکزی و شرق فردا سه شنبه بارانی در ارتفاعات با بارش کم برف با تاخیر بعدازظهر فردا همراه با کاهش ناپایداری سامانه از محدوده شریف خارج می شود.
وی گفت: روز چهارشنبه جو استان پایدار و بهشتی عمدتاً آفتابی با افزایش دما در روز خواهد بود اما در شب و صبح هوا سرد و زمستانی خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: سامانه بارشی سرد دیگری از بامداد پنجشنبه وارد استان می شود، بنابراین در روز پنجشنبه مجدداً سرد و بارانی همراه با وزش باد و برف خواهد بود.
اسد افزود: هم در ارتفاعات غربی و هم در ارتفاعات شرقی میزان بارش برف قابل توجه بوده و به مناطق پایین امتداد می یابد.
وی گفت: این شرایط تا صبح روز جمعه ادامه دارد و تا بعد از ظهر جمعه از استان خارج می شود و از بعدازظهر جمعه جو استان پایدار است.
معاون توسعه و هواشناسی مازندران افزود: دریا نیز مواج و نامناسب برای فعالیت های دریایی است.
به گزارش بالا، مسافران و رانندگان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده ها، انسداد و یا محدودیت های احتمالی ترافیکی و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید