تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق/ هشدار بارش شدید باران در 4 استان

تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق/ هشدار بارش شدید باران در 4 استان

روز جدید سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد و نسبت به احتمال بارش شدید باران در امروز و فردا در 4 استان هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز و فردا در مناطقی از کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب یزد بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. .

طی این 2 روز افزایش وزش باد در نواحی شرقی و جنوب شرقی کشور و افزایش ابری و بارش پراکنده در روز چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر و روز پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. در امتداد سواحل دریای خزر.

طی 5 روز آینده جو در بقیه نقاط کشور پایدار و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده های جوی و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود.

2 روز آینده در خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس طوفانی خواهد بود.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

زمان شروع: یکشنبه 1401/08/29

مهلت : دوشنبه 30/08/1401

نوع خطر: باران، رعد و برق، باد شدید موقت، برف در ارتفاعات کم و تگرگ در مناطق مستعد.

حوزه اثر:

یکشنبه 29.08.1401: شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان.

دوشنبه 1401/08/30: جنوب فارس، هرمزگان، مرکز، جنوب و جنوب غرب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال افزایش موقت سطح آب رودخانه ها، احتمال تاخیر پروازها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و حرکت عشایری، احتیاط در عبور از حاشیه جاده ها، آماده سازی زمستانی راه ها به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن مواد کشاورزی در فضای باز./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید