4 روز بارش شدید باران و وزش باد در 9 استان / هشدار طوفان در برخی مناطق


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876937

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان شن در برخی از استان های شرق کشور هشدار داده و علت آن را بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از امروز تا چهارشنبه اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز در دامنه های شمالی البرز در استان های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی به ویژه در بعدازظهر ابر، بارش پراکنده و وزش باد در حال شکل گیری است.

فردا در دامنه های البرز در استان های مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در ارتفاعات مرکزی البرز واقع در مازندران و شرق تهران و در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار و رعد و برق موقت پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و رعد و برق در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان غربی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود. وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار ظاهر می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق کشور ادامه دارد و این وضعیت برای نیمه شرقی فردا ادامه خواهد داشت.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر شدت گرفت و احتمال خیزش گرد و خاک در آن استان ها دور از دسترس نیست. همچنین در این مدت در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما مشاهده می شود.

توضیحات سیستم: تداوم گرادیان فشار و تسلط بادهای 120 روزه

زمان شروع: یکشنبه 29/03/141

زمان پایان: دوشنبه 1401/03/30

نوع خطر: باد شدید، طوفان گرد و غبار، در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار و احتمالا طوفان شن

حوزه عمل:

یکشنبه 8 اسفند 1401: شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان.

دوشنبه 9 اسفند 1401: نوار جنوبی و شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، فرسایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن. ، درختان و نهال های فرسوده، تخلف ناوگان ریلی و حمل و نقل هوایی.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، خودروها را در نزدیکی درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید، از حضور همه گروه ها در فضای باز خودداری کنید، صنایع حساس به گرد و غبار را مدیریت و حفاظت کنید، سازه های موقت را تقویت کنید، از پرواز هلیکوپترها و هواپیماهای سبک پرهیز کنید از فعالیت های متروکه خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید