بارش باران و وزش باد شدید به مدت 3 روز در برخی مناطق

بارش باران و وزش باد شدید به مدت 3 روز در برخی مناطق

روز جدید : سازمان هواشناسی با صدور هشداری برای استان های جنوبی، بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق ۳ روزه در برخی نقاط کشور را اعلام کرد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، ارتفاعات شمال مرکزی و مرکزی البرز واقع در استان های تهران و البرز در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و هوای آرام در سایر نقاط کشور پیش بینی می شود.

فردا یکشنبه علاوه بر مناطق فوق این شرایط در منطقه اردبیل نیز پیش بینی می شود.

روز دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان و روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات تهران و البرز در بعدازظهر بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعد و برق و بادهای شدید موقتی

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

همچنین امروز و فردا در غرب استان هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد شدید و رگبار گرد و خاک خواهد بود.

توضیحات سیستم: افزایش باد شمال غربی

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 تا 1.5 متر و در مناطق فراساحلی از 1.5 به 2 متر.

منطقه دیدنی:

شنبه 16 اسفند 1401: تنگه هرمز، مرکز و شرق خلیج فارس، شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و سواحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 18 اسفند 1401: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و در امتداد سواحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: شناگران ممکن است غرق شوند، تورهای ماهیگیری ممکن است پاره شده و قفس ها آسیب ببینند، ممکن است تجهیزات دریایی آسیب ببینند و قایق های ماهیگیری و کشتی های کوچک ممکن است آسیب ببینند.

توصیه: از شنا بخصوص در دریا خودداری کنید، استفاده از قایق های سبک و تفریحی و فعالیت های ماهیگیری را محدود کنید، هنگام ورود و خروج کشتی ها در بندر مراقب باشید، فعالیت های تعمیر و نگهداری را محدود به صنعت به ویژه در دریا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید