وضعیت آب و هوای امروز 25 مرداد 1401 / پیش بینی وزش باد شدید و بارش شدید باران در بسیاری از استان ها

وضعیت آب و هوای امروز 25 مرداد 1401 / پیش بینی وزش باد شدید و بارش شدید باران در بسیاری از استان ها

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از وزش باد شدید، گرد و خاک، بارندگی و رعد و برق در مناطق مختلف کشور و طوفان شن و بدتر شدن کیفیت هوا در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا، امروز یکشنبه در بخش هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه های زنجان. ، استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق کمربند خوزستان و شمال غرب فارس، افزایش ابر، سنگین. بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: حداکثر شدت بارش در این روز برای استان های چهار محال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی بارش موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و شمال فارس رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

به گفته ضیائیان، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و بارش های موقتی گاهی رعد و برق در ارتفاعات هرمزگان دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش هایی از غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گفته ضیائیان، در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه با افزایش سرعت باد در مناطق شرقی کشور، وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا برای این منطقه پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و دریای خزر طی سه روز آینده مواج خواهد بود. همچنین طی پنج روز آینده در شرق دریای عمان و از بعدازظهر سه شنبه تا پنج شنبه در غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ مرداد) صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 27 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 38 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (28 مرداد) آسمان نیمه ابری، نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 مردادماه) اهواز با دمای 49 و 50 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 10 و 12 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید