وضعیت آب و هوای امروز 6 مرداد 1401 / وزش باد و باران در برخی نقاط کشور

وضعیت آب و هوای امروز 6 مرداد 1401 / وزش باد و باران در برخی نقاط کشور

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک هوای کشور طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر و وزش باد در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور خواهد بود. همچنین از برخی استان ها شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود

صادق ضیائیان گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پدیده غالب وزش باد است و در بقیه نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: امروز (7 مردادماه) در آذربایجان غربی، جمعه (7 مرداد) در شمال غرب آذربایجان، لرستان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر ابری خواهد داشت. در نقاطی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد.

وی ادامه داد: شنبه (9 مرداد) در رشته کوه های زاگرس واقع در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و غرب اصفهان و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود. در ساعات بعد از ظهر

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز یکشنبه 9 مردادماه علاوه بر این مناطق، در کوه های مرکزی البرز نیز بارش های پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه (10 مرداد) در آذربایجان غربی و رشته کوه های البرز مرکزی ابری و پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 مردادماه) صاف است، وزش باد در بعد از ظهر افزایش می یابد، گاهی کمی ابری با احتمال گرد و خاک همراه با کمینه دمای 24 و حداکثر 34 درجه و شنبه (9 مرداد) صاف، نیمه ابری تا نیمه ابری با کمینه دمای 24 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای هوا 34 درجه سانتیگراد خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور گفت: امروز و فردا (7 و 8 مردادماه) اهواز با دمای 48 و 47 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد سردترین مرکز در سطح زمین است. کشوری با دمای 8 درجه سانتیگراد.

دیدگاهتان را بنویسید