وضعیت جوی امروز 21 اردیبهشت 1402 / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور / بارش پراکنده باران و رعد و برق در 3 استان

وضعیت جوی امروز 21 اردیبهشت 1402 / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور / بارش پراکنده باران و رعد و برق در 3 استان

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور و بارش های پراکنده در 3 استان خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل، افزایش ابر و رعد و برق رخ می دهد. دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز طی چهار روز آینده و رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما ادامه دارد.

وی افزود: روز جمعه (25 اردیبهشت) سامانه بارشی در شمال شرق کشور فعال و به تدریج از کشور خارج می شود. طی دو روز آینده وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در شمال غرب و غرب دامنه های جنوبی البرز و از چهارشنبه تا جمعه (23 تا 15 اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور رخ می دهد که موجب گرد و خاک نیز می شود. در مناطق مستعد افزایش یابد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت خطرات جوی کشور ادامه داد: در بعدازظهر امروز (21 اردیبهشت) احتمال تشکیل ابر همرفتی و رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی شدید در مناطق جنوبی وجود دارد. سیستان و بلوچستان، کوه های جنوبی، کرمان و شرق هرمزگان است.

ضیائیان گفت: روز سه شنبه (22 اردیبهشت) خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه (23 اردیبهشت) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و دریای خزر مواج خواهد بود. از سه شنبه تا پایان هفته

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ اردیبهشت) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می شود. حداقل دما 17 درجه و بیشینه 26 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (13 اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، در نقاطی وزش باد، بعد از ناهار وزش باد افزایش و در نقاطی کمینه 15 و حداکثر 27 خواهد بود. درجه سلسیوس.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (11 و 22 اردیبهشت) اهواز با 38 و 35 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با یک درجه سانتیگراد خنکترین است.

دیدگاهتان را بنویسید