وضعیت جوی امروز 11 آبان 1401 / وزش باد و باران در برخی استان های شمالی و مرکزی / هشدار افزایش آب رودخانه ها و احتمال رعد و برق در استان های پرباران

وضعیت جوی امروز 11 آبان 1401 / وزش باد و باران در برخی استان های شمالی و مرکزی / هشدار افزایش آب رودخانه ها و احتمال رعد و برق در استان های پرباران

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال رعد و برق و خسارت به محصولات کشاورزی، از وزش باد و باران در برخی استان های شمالی و مرکزی ایران هشدار داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی از وضعیت جوی امروز 11 آبان ماه و روزهای بعد از آن خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ظهر امروز مناطق کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، جنوب شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و به تدریج استان های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی. باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. بادهای موقتی شدیدی دارند که همراه با وزش گرد و خاک در مناطق مستعد است.

رفیعی ادامه داد: روز سه شنبه در استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش شدید باران و وزش باد و در گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی شدیدتر است. با توجه به این شرایط بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی توصیه کرد: با توجه به کاهش 5 درجه ای دمای هوا در استان های شمالی کشور به کشاورزان به ویژه در استان گلستان هشدار داده شده است که نسبت به برداشت محصول از جمله پنبه اقدام لازم را انجام دهند.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز چهارشنبه بارش ها در مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر به صورت پراکنده است. روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی مجدداً باران می‌بارد. روز جمعه شدت بارش ها در نواحی شمال غرب و غرب تضعیف می شود.

رفیعی از مواج بودن آب دریای خزر در روزهای سه شنبه و جمعه خبر داد.

وی گفت: طی سه روز آینده بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور با وزش باد و گرد و خاک همراه است که این شرایط در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق ادامه خواهد داشت. شمال شرق و شرق کشور است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک است. در ساعات بعدازظهر ابری افزایش می یابد و در ساعات جداگانه رگبار و رعد و برق خواهد بود. بیشینه دمای هوای امروز تهران 23 درجه بالای صفر است که نسبت به چند روز گذشته افت داشته و کمینه دمای تهران به 16 درجه بالای صفر رسیده است.

به گفته وی سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان اهواز با دمای 38 درجه است.

دیدگاهتان را بنویسید