وضعیت جوی امروز 9 مهر 1401 / وزش باد و باران در بیشتر نقاط کشور / کاهش دما در نیمه شمالی

وضعیت جوی امروز 9 مهر 1401 / وزش باد و باران در بیشتر نقاط کشور / کاهش دما در نیمه شمالی

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش شدید باران و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز شنبه (18 مهرماه) در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، ارتفاعات و دامنه ها بارش باران خواهد بود. البرز شرقی و در استان های تهران و سمنان ابرناکی. رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مواقع پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (19 مهر) این شرایط در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های تهران و سمنان ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، از امروز تا دوشنبه (9 تا 21 مهرماه) بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس. ، همراه با افزایش ابر همرفتی همراه با بارش پراکنده، در نقاط رعد و برق و وزش باد موقت شدید و در نقاط منفصل غبارآلود پیش بینی می شود.

و ادامه داد: طی روزهای شنبه تا یکشنبه (18 تا 19 مهرماه) در نیمه شمالی کشور کاهش دما و از دوشنبه برای این مناطق افزایش می یابد.

ضیائیان افزود: برای شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود و دریای خزر تا دو روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (19 مهرماه) کمی ابری و در صبح کمی ابری و بتدریج ابری همراه با احتمال رگبار باران و وزش باد با کمینه دمای 19 و حداکثر 27 و در روز دوشنبه (11 مهرماه) صبح صاف، ابری و مه آلود و در نقاطی وزش باد با کمینه دمای 19 و یک درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. حداکثر دما 28 درجه سانتیگراد

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 10 مهرماه) اهواز با دمای 42 و 43 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید