وضعیت هواشناسی امروز 9 اردیبهشت 1401 / بارش باران و وزش باد در بیشتر نقاط کشور

وضعیت هواشناسی امروز 9 اردیبهشت 1401 / بارش باران و وزش باد در بیشتر نقاط کشور

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش باران و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش باران و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضییان وضعیت جوی کشور گفت: طی پنج روز آینده گذر دوره ای امواج در سطح متوسط ​​در اکثر نقاط کشور بارش باران و وزش باد را در پی خواهد داشت. بر این اساس، روز شنبه (14 اردیبهشت) در بیشتر مناطق رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید یا گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود. بارش ها در شمال زنجان، بخش هایی از مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی فراوان و در استان های مرزی کرمانشاه، ایلام، غرب خوزستان و شرق کشور پراکنده و خفیف خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه (14 اردیبهشت ماه) در سراسر کشور و در غرب کردستان، شمال استان های همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی بارندگی خواهد بود. 14 اردیبهشت ماه در میانه در نوار شمالی کشور کوتاه مدت بارش‌های دوره‌ای ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی و در مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه (14 اردیبهشت) در نوار شمالی و در استان های خراسان جنوبی و سیستان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی وزش باد و پراکنده و بارش خفیف در جنوب. دامنه های البرز و سواحل شمالی. چهارشنبه 13 اردیبهشت بارندگی در شمال غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق بارش ها گاهی وزش باد ادامه دارد. طی سه روز آینده وزش باد شدید در مناطق جنوبی و شرقی کشور خواهد بود.

به گفته ضیائیان، امروز در نواحی غرب و جنوب غرب کشور و روز یکشنبه در مناطق شمال غرب و غرب کشور گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. تنگه هرمز و دریای عمان در روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج فارس و دریای عمان در روز دوشنبه به هم می رسند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و در بعدازظهر رگبار و گاهی وزش باد شدید با حداقل کاهش می یابد. دمای 16 و بیشینه دما 24 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (21 اردیبهشت) ابری متغیر، در برخی نقاط ابری و وزش باد، در برخی نقاط وزش باد شدید و رعد و برق با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 23 درجه پیش بینی می شود. درجه سانتیگراد

ضیائیان در خاتمه گفت: امروز (14 اردیبهشت) بندرعباس با دمای 36 درجه سانتیگراد و فردا اهواز با دمای 37 درجه سانتیگراد و امروز و فردا شهرکرد با دمای 6 و 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان هستند. در کشور.”

دیدگاهتان را بنویسید