وضعیت آب و هوای امروز 31 اردیبهشت 1402 / بارش باران در اکثر استان ها / وزش باد در نقاط مختلف کشور

وضعیت آب و هوای امروز 31 اردیبهشت 1402 / بارش باران در اکثر استان ها / وزش باد در نقاط مختلف کشور

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران و رعد و برق و بارش پراکنده باران در اکثر استان ها و وزش باد در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز (31 اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و نواحی دامنه های جنوبی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. البرز، زاگرس مرکزی، مرکز، جنوب و جنوب شرق و در شمال شرق و شرق کشور رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (اول خرداد) در غرب کشور جوی پایدار همراه با افزایش دما حاکم خواهد بود، اما در نواحی شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، هوای پایدار خواهد بود. بارندگی باشد.گاهی با رعد و برق و باد.» اتفاق می افتد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین گفت: سه شنبه (۲ خرداد) در برخی مناطق واقع در شمال شرق آذربایجان، شمال غرب آذربایجان، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان. جنوب کرمان و شمال هرمزگان باران می بارد.

وی افزود: روز چهارشنبه (12 خرداد) در شمال غرب و کوه های مرکزی البرز بارش شدید گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، سرعت وزش باد از روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور افزایش می یابد و روز دوشنبه وزش باد شدید در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق مرکز در غرب و جنوب شرق، روز سه شنبه در شمال شرق و شرق پیش بینی می شود. و روز چهارشنبه در شرق .

وی ادامه داد: امروز دمای هوا در دامنه های جنوبی البرز کاهش نسبی خواهد داشت و از دوشنبه تا آخر هفته در این مناطق افزایش می یابد.

ضیائیان ادامه داد: تنگه هرمز و شمال خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و از دوشنبه تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید همراه با باد پیش بینی می شود. حداقل دمای 20 و حداکثر 31 درجه و روز سه شنبه (2 خرداد) صاف همراه با وزش باد و در نقاطی وزش باد شدید با حداقل دمای 20 درجه و حداکثر 33 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز (31 اردیبهشت) و فردا (1 خرداد) اهواز با دمای 41 و 42 درجه سانتیگراد گرم ترین و امروز ارومیه، زنجان، شهرکرد و همدان خنک ترین مراکز استان با دمای هوا خواهند بود. 9 درجه سانتیگراد و شهرکرد فردا با دمای 6 درجه سانتیگراد کشور است

دیدگاهتان را بنویسید