وضعیت هواشناسی امروز 19 اسفند 1401 / بارش پراکنده باران در برخی استان ها / وزش باد در بیشتر نقاط کشور

وضعیت هواشناسی امروز 19 اسفند 1401 / بارش پراکنده باران در برخی استان ها / وزش باد در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی استان ها و وزش باد در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، هوای ابری و بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در استان پیش بینی می شود. دو روز آینده

وی افزود: روز جمعه (21 اسفند) در برخی نقاط آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان و شنبه (23 اسفند) در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز یکشنبه (23 اسفند) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و صاف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (20 اسفند) در استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه های البرز مرکزی و نیمه شرقی و از جمعه تا یکشنبه (21 تا 24 اسفند) در بیشتر مناطق کشور وزش باد خواهد بود. به طور قابل توجهی سبک باشد

ضیائیان همچنین گفت: در روز جمعه در استان های غربی کشور احتمال گرد و خاک وجود دارد.

وی افزود: روز شنبه در اکثر مناطق کشور به ویژه استان های ساحلی دریای خزر افزایش محسوس دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (20 اسفند) کمی ابری و مه صبحگاهی و وزش باد از بعدازظهر پیش بینی می شود. با حداقل دمای 11 و حداکثر 19 درجه و در روز جمعه (21 اسفند) صاف تا کمی ابری و در نقاطی وزش باد با کمینه دمای 11 و حداکثر 19 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز (20 اسفند) و فردا (20 اسفند) بندرعباس با دمای 30 تا 28 درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان، سنندج و شهرکرد با دمای 3- درجه سانتیگراد سردترین و سردترین آنها خواهند بود. فردا -5 درجه سانتیگراد مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید